Každý skútr musí správně dýchat. K pravidelné údržbě by mělo patřit i vyčištění vzduchového filtru zhruba každých 3000km, pokud jezdíte v prašném prostředí, je vhodné čistit filtr i častěji. V tomto článku si představíme 3 druhy filtrace vzduchu na skútrech, řekneme si proti a seznámíme se s postupem, jak filtry čistit.
Pro:
Tento filtr je vhodný jak pro 50ccm tak i pro 70ccm motory. Ideálně filtruje nečistoty a při zvětšení sacího otvoru není problem s použitím i pro tuningové válce..
Proti:
Standardní airboxy bez vyjímky nejsou vzhledově nijak atraktivní, proto se často mění právě za tuningové filtry..
Čištění:
Pro:
Na závodních skútrech umožňuje nasátí většího množství směsi.
Proti:
Při jeho použití se zvýší množství vzduchu přicházející do karburátoru. Z tohoto důvodu je nezbytně nutné použít větší trysku! V opačném připadě riskujete zadření motoru!!! Při použítí open filtru a správném naladění s větší tryskou je nutné počítat se zvýšením spotřeby řádově o 1-2l/100km. Prakticky neexistuje jediný důvod proč takovou věc na skútr vlastně dávat.
Čištění:
Pro:
Výborně filtruje vzduch.
Proti:
Nelze dobře vyčistit, většinou je nutné filtr vyměnit za nový.
Čištění: Zde je výhodnější filtr jako celek vyměnit. Pokud jej zrovna nemáte po ruce, použijte kompresor se stlačeným vzduchem.