Do místních skútr závodů jsme nasadili nejlehčího z nás (start v 0:37), bohužel
ho v půjčovně podvedli a dali mu sériové PCX, které v místní konkurenci
neobstálo.
Den 4-7: Turecko
den 4: Bulharsko – Turecko, výstřely z brokovnice
Dnes máme odpočinkový den. Ráno jsme si dali snídaňooběd u Deana a vyhodili z
Radkového skútru termostat. Poté jsme vyrazili pohodovým tempem směr Turecko cca
150km s tím že přespíme před hranicemi. V posledním Bulharském městě jsme
potkali fajn chlapečka a taky skupinku motorkářů s Polska, se kterými jsme dali
pivo, pokecali a nakonec se domluvili na společném přespání. To bylo parádní,
kousek za Tureckými hranicemi.
Kluci neby
Den 1-3: cesta do Bulharska, nehoda
Den 1 – cesta na Slovensko
Na naši cestu jsme vyrazili v pátek, já jsem vyjížděl ze Scootlandu v poledne
společně s mojí partnerkou Anetou, která jela na Tmaxu. První dojmy super, skútr
i naložený dokáže jet celkem slušné tempo. Po druhé hodině jsme přijeli do
MaiCafé v Rožnově, kde bylo nachystané oficiální rozloučení a známí nám přišli
popřát šťastnou cestu. Dal jsem si tradičně kakao (to tam mají nejlepší),
udělali jsme pár fotek a vyrazili. Děkujeme Marku
Skútry jsme oba koupili za částku 20tis Kč, což byl limit pro naši cestu. Hynkův
skútr nechal ve Scootlandu na protiúčet zákazník, který si zde bral větší skútr.
Honda pak neměla lehký život, rok ji dávali do těla zákazníci na pražské
prodejně, kde sloužila jako náhradní skútr a pak další sezonu na ní jezdil
Hynek, než se rozhodlo a jejím dalším osudu.Radkův skútr už byl koupený za
účelem cesty, na inzerát přes bazos.cz. Cena byl nízká, protože jsme kupovali v
lednu, projížděl jsem to na ledu, a
Náklady na předělání obyčejné Hondy na expediční:
* Kufr 1505,-Kč
* Taška od Vietnamců – 2×200 = 400,-Kč
* 2x popruhy Ikea – 158,-Kč
* Nosiče nám udělali kluci ve Scootlandu jako dárek (jinak 3000,-Kč)
Všechno zkušebně přichyceno a otestováno
Přátelé, příznivcí skútrů a cestovaní, rádi bychom Vám představili naši Dlouhou
cestu na malých skútrech, na kterou vyjíždíme 1.8. Rozhodli jsme se vyrazit do
Kazachstánu na dvou skútrech Honda SH 150, které jsme koupili za 20tis Kč.
Chceme sami sobě i ostatním ukázat, že ke splnění cestovatelského snu není třeba
zase takový rozpočet jak by se mohlo stát a také, že i malý skútr dokáže slušně
nahradit velkou cestovní motorku, pokud se k tomu přidá porce nadšení a dobré
vůle.
Kdo na tuhle cestu
Koho neštve současné chladné počasí a fakt, že máme skútry uložené k zimnímu
spánku a nemůžeme jezdit? Mně teda dost, a tak jsem se rozhodl, že si letošní
zimu zpříjemním pořádným road tripem. A protože věřím, že fanoušky Scootlandu
nejste, abyste se dívali na fotky někoho na dovolené, budou následující řádky
zaměřené převážně na provoz a cestování několik tisíc km na malém skútru a né
jako klasický cestopis, třeba někoho podobně postiženého jako já inspiruje a
vydá se podobnou cestou.Koncem lis
Letos v létě jsem si chtěl udělat delší výlet na skútru a když mi kamarádka
řekla, že je v rámci evropského projektu v Černé Hoře a má pak týden čas na
cestování po Balkáně, bylo rozhodnuto.
Pro cestu připadala v úvahu buď silniční motorka Suzuki, nebo skútr Yamaha
T-max, tedy pro mě srdcem skútraře prakticky nebylo co řešit. 🙂 Na skútru jsme
před cestou ve Scootlandu vyměnili zadní pneu, zkontrolovali řemen, dostal nový
variátor Malossi a mohlo se vyrazit. Co se týče převozu zavazadel pro dv