Karburátor vs. vstřikování

Karburátory a stříkačky, výhody a nevýhody

Při výběru skútru budete stát před rozhodnutím,‭ ‬jestli si koupit klasický skútr s karburátorem,‭ ‬nebo technicky více vyspělý skútr se vstřikováním.‭ ‬V tomto článku shrneme výhody a nevýhody toho kterého řešení.

Dvoutaktní skútry

sportovni variator pro skutr Technologii vstřikování u dvoutakních skútru poprvé v sériové výrobě představila Aprilia ve svých skútrech Ditech.‭ ‬První informace byly více než slibné,‭ ‬spotřeba‭ ‬2‭ ‬liltry na‭ ‬100‭ ‬kilometrů a maximální rychlost kolem‭ ‬80km/h byly silné lákadlo, ovšem s odstupem času se ukázalo, že systém je poruchový a těžko opravitelný. Pozdější motory Piaggio Pure-Jet jsou na tom o poznání lépe, nicméně pokud příjdou problémy, je náročné se s nimi vypořádat a zvláště v případě levných padesátek nejsou majitelé ochotní investovat do oprav částky v řádu deseti tisíc. Proto, v případě dvoutaktu doporučujeme se stříkačkám vyhnout a vsadit na osvědčené karburátorové verze.

Vstřikování

  • Nízká spotřeba
  • Vysoká poruchovost
  • Drahé opravy

Karburátor

  • Vyšší spolehlivost
  • Možnost úprav
  • Vyšší spotřeba paliva

Čtyřtaktní skútry

sportovni variator pro skutr U čtyřtaktních skútrů je situace přesně opačná. Systémy vsřikování funguji výborně a problémů je relativně málo. Nejčastěji odchází vstřikovací čerpadla, která se ale v mnoha případech dají nahradit cenově dostupnou druhovýrobou. Oproti tomu karburátorové skútry používají gumové membrány, které časem ztvrdnou a prasknou a jejich výměna může být místy velmi nákladná. To samé platí o automatickém sytiči, který po letech provozu odchází a je třeba jej vyměnit. Pokud tedy zvažujete nákup čtyřtaktního skútru, vsaďte raději na verze se vstřikováním, nežli starší karburátorové.

Vstřikování

  • Velmi nízká spotřeba
  • Spolehlivost
  • Uživatelsky příjemnější

Karburátor

  • Vyšší spotřeba
  • Odcházející membrány
  • Jednodušší oprava v případě problémů