Tento článek platí pouze pro skútry 50ccm. Na vyšší objedmy se restrikce nedávají.
U nových padesátek se lze setkat s nepříjemným omezením. Tím je maximální rychlost 45 km/h, která je předepsaná pro homologaci vyhovující předpisům EU. Díkybohu skútry mají výkon mnohem vyšší a mnoho z nich po odstranění restrikcí dosahuje rychlosti 70-80km/h.
Tak se pojďme podívat restrikcím na zoubek. Seznámíme Vás s různými druhy restrikcí i se způsoby jak je odstranit…
Nejčastější způsob omezení maximální rychlosti. Je to kroužek tloušťky cca 2mm vložený mezi polořemenicemi variátoru. Zabraňuje plnému otevření variátoru, tak se řemen nedostane na vnější obvod a skútr dosahuje mizerných rychlostí. Tento kroužek odstraníte velmi jednoduše. Postup je stejný, jako u výměny válečků. Vyjmutý kroužek pak můžete zužitkovat, například jako prstýnek na palec u nohy ;-)
Na někerých variátorech (např. Keeway) je restrikce součást odlitku. Zde stačí vzít smirkový papír a na rovné ploše tuto zbytečnou část odbrousit.
|
|
Alternativou kroužku je také podložka zezadu koše variátoru. To používají na svých originálních variátorech Peugeot a Honda. Je uchycena na 3 šroubech. Stačí vzít a taktéž velkým obloukem vyhodit do koše. POZOR - u Piaggio variátoru je zezadu kryt v pořádku, v žádném případě ho neodstraňujte!
Slepé koleno
Také velmi často používaná metoda, jak Vašemu skútru omezit zdravé dýchání. Slepé koleno na výfuku je třeba odřezat a díru zavařit.
Dlouhé koleno Někteří výrobci (Keeway, CPI) používají dlouhá kolena. Zde je jediná možnost - vyměnit koleno za kratší. Tato kolena najdete v naší nabídce, nebo u prodejce. Montáž je velmi jednoduchá
Podložka
Restrikční podložka výfuku má za úkol zúžit průměr výfukového potrubí. Bývá umístěna hned za válcem, nebo v napojení kolena k tlumiči
Restrikce v laděném výfuku
Ačkoliv se to mnohým zdá nepochopitelné, i laděné výfuky mají restrikce. To kvůli naší oblíbené homologaci. Tyto restrikce jdou díkybohu velmi jednoduše odstranit.
Restrikce v difuzoru
Často používána u Piaggio motorů. Stačí vyjmout a vyhodit, bude ale nutné přetryskovat karburátor, protože odstraněním podložky změníte poměr vzduchu a benzinu, který jde do motoru.
Taktéž často používaná metoda - vzít a vyhodit
Tryska
Použití malé trysky v karburátoru - nedostatek směsi ve válci a malý výkon. Trysku vyměňte za větší
Elektronické omezení
Zde jsou omezeny maximální otáčky, kterých může motor dosáhnout. Používá se u novýcho motorů Minarelli a Honda. I ty jdou poměrně jednoduše odstranit, ale pamatujte že CDI je drahá součástka (cca 3-5 tisíc korun), proto raději svěřte tuto práci servisu.
Doufáme že po přečtění máte přehled o tom, co Vašemu skútru brání se pořádně nadechnout, či vydechnout. Proto neváhejte a zbytečnosti jako jsou restrikční kroužky a slepá kolena okamžitě odstraňte. Pamatujte ale, že jakýmkoliv zásahem ztrácíte záruku na Váš skútr.