vyrobte
si
vlastní
přípravek,
do
pásoviny
vyvrtejte
dvě
díry
s
roztečí
stejnou
jako
díry
na
spojkovém
zvonu,
našroubujte
do
nich
šrouby
a
zajistěte
spojkový
zvon
stejně
jako
klíčem
Buzetti.
Popřípadě
můžete
šrouby
na
železnou
tyč
navařit.
Zajištění
klíčem
Buzetti
Zajištění
přípravkem
pro
přidržení
spojkového
zvonu
Po
povolení
matky
stahněte
z
tisícihranu
spojkový
zvon
Pro
sundání
soustavy
spojky
stlačte
řemen
na
vnitřní
průměr
řemenice,
tím
získáme
prostor
pro
stažení
soustavy
z
hřídele
Pozor
na
skřípnutí
prstů
při
vyndávání
řemene,
přeci
jen
kontrastní
pružina
má
dost
velkou
sílu
Upevněte
si
soustavu
spojky
do
svěráku
za
matici
Nyní
můžete
staré
pružinky
dát
pryč
(např.
šroubovákem,
nebo
kleštěmi).
Tento
způsob
je
náročnější
a
pokud
máte
již
potřebné
nářadí
(buzzetti
klíč
či
pulley
holder,
tento
krok
přeskočte
a
pokračujte
dále
povolením
soustavy
spojky.
Nové
pružinky
nainstalujete
stejným
způsobem,
zahákněte
je
na
jedné
straně
a
natáhněte
do
zdířky.
Pokud
nevyvinete
dostatečnou
sílu
kleštěmi,
použijte
natahovák
pružinek,
nebo
drát,
kterým
pružinku
lépe
natáhnete.
Jestliže
se
Vám
stále
nedaří
a
potřebujete
pro
výměnu
více
místa,
bude
nutné
rozmontovat
celou
soustavu
spojky.
Tento
postup
si
zde
nyní
ukážeme:
Zde
máme
4
způsoby
jak
tuto
soustavu
rozmontovat
-
Použití
připravku
na
povolováni
spojky
a
klíče
Buzetti
zároveň
-
Použití
pouze
klíče
Buzetti
-
Použití
pouze
přidržováku
spojky
-
Provizorní
použití
starého
řemene
s
hasákem
Ideální
povolení
dle
způsobu
1
Pro
povolení
dle
způsobu
2
si
upněte
spojku
do
svěráku.
Použijte
dřevěné
destičky
po
stranách,
abyste
zabránili
přilišné
deformaci.
Povolení
dle
způsobu
3.
Soustava
spojky
je
uchycená
do
svěráku
za
matku.
Pro
provizorní
povolení
použijte
STARÝ
řemen
(!!!),
buď
ze
skútru,
nebo
klínový
řemen
z
auta.
Dle
obrázku
stiskněte
hasákem
a
povolte.
Dávejte
pozor
na
smýknutí
ruky
či
řemene,
aby
Vás
to
nebolelo..
Při
povolování
dávejte
velký
pozor,
celá
soustava
je
pod
tlakem
pružiny,
takže
po
povolení
následuje
uvolnění.
Pokud
tuto
operaci
děláte
poprvé,
raději
si
někoho
přizvěte
na
pomoc,
aby
Vám
celou
soustavu
přidržel
a
ona
vám
"nevystřelila"
Když
už
jste
v
tom,
můžete
vyměnit
kontrastní
pružinu,
cesta
je
volná..
Nyní
už
máme
krásný
přístup
ke
spojkovým
pružinám.
Na
obrázku
je
spojka
Malaguti,
kde
jsou
pouze
2
spojkové
pakny,
na
Vaší
spojce
budou
pravděpodobně
3,
takže
budete
potřebovat
i
3
pružinky.
2
způsoby,
jak
lze
nasadit
novou
pružinku
-
kleštěmi
-
drátem,
natahovákem
pružinek
Staré
pružiny
kleštěmi
vyndejte
a
vsaďte
nové.
Pokud
se
nedaří
vyvinout
kleštěmi
dostatečnou
sílu,
použijte
drát.
Postup
je
uveden
níže.
Někdy
je
potřeba
novým
pružinám
trochu
pomoci
do
otvorů.
Použije
kleště
a
namáčkěte
je
do
otvoru
shora
Drát
si
pevně
chytněte
do
ruky
a
natáhněte
pružinku.
Ideální
je,
pokud
vám
někdo
pomůže
pružinku
následně
zamáčknout
kleštěmi
do
otvoru.
Tento
postup
se
velmi
zjednoduší
použitím
natahováku,
pružinky
pak
jdou
natáhnout
velmi
snadno.
Po
natažení
pružinky
drát
vytáhněte
Nyní
zbývá
už
jen
celou
soustavu
znovu
smontovat
dohormady.
Opět
dejte
pozor
na
tlak
pružiny,
při
nasazovnání
matky
je
dobré,
aby
vám
někdo
pružinu
pod
tlakem
podržel.
Nezapomeňte
se
vybavit
potřebným
nářadím.
Výměna
pružinek
spojky
je
řešením
pro
základní
tuning.
Pokud
chcete
startovat
z
křižovatek
po
zadním
kole,
jednoznačně
doporučujeme
sportovní
spojku,
která
má
lehčí
pakny
a
také
nastavitelné
předpětí
pružin,
takže
si
nastavíte
přesně
dle
vašich
představ.