Restrikce

Možnosti omezení výkonu na skútrech

Pokud koupíte skútr jako nový, určitě se setkáte s nepříjemným problémem. Tím je maximální rychlost 45 km/h, která je předepsaná pro homologaci vyhovující předpisům EU. Díkybohu skútry mají výkon mnohem vyšší a mnoho z nich po odstranění restrikcí dosahuje rychlosti 70-80km/h.

Tak se pojďme podívat restrikcím na zoubek. Seznámíme Vás s různými druhy restrikcí i se způsoby jak je odstranit…

Restrikce variátoru

Kroužek

Nejčastější způsob omezení maximální rychlosti. Je to kroužek tloušťky cca 2mm vložený mezi polořemenicemi variátoru. Zabraňuje plnému otevření variátoru, tak se řemen nedostane na vnější obvod a skútr dosahuje mizerných rychlostí. Tento kroužek odstraníte velmi jednoduše. Postup je stejný, jako u výměny válečků. Vyjmutý kroužek pak můžete zužitkovat, například jako prstýnek na palec u nohy ;-)

Takto vypadá restrikční kroužek
Tuto zbytečnou věc vezměte a hoďte do koše..

Na někerých variátorech (např. Keeway) je restrikce součást odlitku. Zde stačí vzít smirkový papír a na rovné ploše tuto zbytečnou část odbrousit.

Podložka

Alternativou kroužku je také podložka zezadu koše variátoru. To používají na svých originálních variátorech Peugeot a Honda. Je uchycena na 3 šroubech. Stačí vzít a taktéž velkým obloukem vyhodit do koše. POZOR - u Piaggio variátoru je zezadu kryt v pořádku, v žádném případě ho neodstraňujte!

Restrikce výfuku

Slepé koleno

Také velmi často používaná metoda, jak Vašemu skútru omezit zdravé dýchání. Slepé koleno na výfuku je třeba odřezat a díru zavařit.

Dlouhé koleno Někteří výrobci (Keeway, CPI) používají dlouhá kolena. Zde je jediná možnost - vyměnit koleno za kratší. Tato kolena najdete v naší nabídce, nebo u prodejce. Montáž je velmi jednoduchá

Podložka

Restrikční podložka výfuku má za úkol zúžit průměr výfukového potrubí. Bývá umístěna hned za válcem, nebo v napojení kolena k tlumiči

Restrikce v laděném výfuku

Ačkoliv se to mnohým zdá nepochopitelné, i laděné výfuky mají restrikce. To kvůli naší oblíbené homologaci. Tyto restrikce jdou díkybohu velmi jednoduše odstranit.

Sání

Restrikce v difuzoru

Často používána u Piaggio motorů. Stačí vyjmout a vyhodit, bude ale nutné přetryskovat karburátor, protože odstraněním podložky změníte poměr vzduchu a benzinu, který jde do motoru.

Zúžení vstupu vzduchového filtru

Taktéž často používaná metoda - vzít a vyhodit

Tryska

Použití malé trysky v karburátoru - nedostatek směsi ve válci a malý výkon. Trysku vyměňte za větší

CDI

Elektronické omezení

Zde jsou omezeny maximální otáčky, kterých může motor dosáhnout. Používá se u novýcho motorů Minarelli a Honda. I ty jdou poměrně jednoduše odstranit, ale pamatujte že CDI je drahá součástka (cca 3-5 tisíc korun), proto raději svěřte tuto práci servisu.

Doufáme že po přečtění máte přehled o tom, co Vašemu skútru brání se pořádně nadechnout, či vydechnout. Proto neváhejte a zbytečnosti jako jsou restrikční kroužky a slepá kolena okamžitě odstraňte. Pamatujte ale, že jakýmkoliv zásahem ztrácíte záruku na Váš skútr.