Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website

Stržený závit olejové vany skútru

Na servis přijela Vespa GTS 125 IE 3V. Už na první pohled pěkný udržovaný skútr, zákazník si přál servisní prohlídku, pohoda, klasika. Až do chvíle, kdy mechanik povolil výpustný šroub olejové vany a zjistil, že je na ní stržený závit.      

Naneštěstí je u tohoto motoru ve výpustném otvoru také sítko a hlavně velmi málo prostoru na přeřezání závitu. Opravná sada na závit tak velkého průměru (28x1) se nevyrábí. Kvůli potřebě čištění sítka nepřipadala v úvahu ani varianta zaslepit "vypoušťák" zátkou a olej z motoru odsávat.

Na řadu tedy přišla vlastní výroba závitové vložky. Díky bohu zůstaly 2 závity vzadu a 2 závity vepředu v pořádku (díky gumovému těsnícímu kroužku, který závit nepoškodil).

Prototyp vložky tedy musel mít závit 28x1, byl potřeba nalepit a zajistit kolíkem proti pootočení. Kvůli vytahování sítka nesměl mít výpustný šroub menší závit než 26x1 – na tento průměr jsme tedy museli upravit ten původní. Uff, povedlo se - nový vypouštěcí šroub je plně funkční a kdokoliv po nás bude měnit olej, tak už to bude mít bez komplikací.

Sečteno podtrženo, z výměny oleje, což je úkon na několik minut se stala cca půl denní záležitost. Děkujeme (ne)šikovným rukám, které pro nás toto překvapení připravily :).