Na servis nám přijelo BMW C650 že trochu rachtá. Rozvoďák po 40tis km by takhle uplně vypadat neměl, ale útěchou budiž že dojel po svých a nic fatálního se nestalo.
Bevor Sie zu YouTube weitergehenYouTube
Na servise jsme dělali seřízení ventilových vůli na Honda X-ADV. To je předepsané po 24tis km. Znamená to odstrojení kapotáže a kontrolu vůli. Takto masivní vahadla jsme zatím na žádném skútru neviděli. Palec nahoru a vzhůru na další tisíce kilometrů. Tento konkrétní kus má najeto skoro 50tis bez jediného zaškobrtnutí.
Doporučené vůle najdete přímo na našich stránkách po výběru skútru v sekci technické údaje:
Skútr Honda X-Adv 750 vodou chlazený 4T 2017 2020 (750 ccm scooter), technické údajeT
Asi málokdo najel na jedné padesátce víc kilometrů než tato brněnská legenda Dušan Jesik Jasinski.
Chtělo to trpělivost šachového velmistra a pozadí z titanu. 100tis km je na Gileru Runner opravdu slušná porce.
Gratulace a do další stovky co nejméně zadřených pístů a ložisek v převodech. Jako pozornost tu budeš mít koncem tohoto týdne k vyzvednutí tento dárek: https://www.scootland.cz/.../tucano-urbano-sedaci.../.
S respektem a úctou Scootland tým
Na servis nám přijela Yamaha X-max, která se přehřívala. Místo chladící kapaliny jsme vylili rezavou vodu. Krom vadného termostatu byl téměř ucpaný chladič, který se podařilo vyčistit v ultrazvuku. Nový se totiž už nevyrábí a starší nebyl k sehnání.
Naším servisem projedou spousty skútrů a tak máme možnost porovnat jednotlivé modely v sériovém stavu. V tomto článku porovnáváme 3 oblíbené typy skútrů.
Vstupní podmínky
* Skútry jsou v sériovém stavu s nízkým počtem najetých km
* Zobrazené hodnoty jsou výsledkem měření, není započítán odpor vzduchu
Výsledky srovnání
* Xmax 300 ve vyšších rychlostech drží nižší otáčky než ostatní
* Beverly 350 má nejslabší rozjezd, je ale lepší než ostatní od 100km/h nahoru oproti ostatním
* ADV 350 vy
Na servis přijela Vespa GTS 125 IE 3V. Už na první pohled pěkný udržovaný skútr, zákazník si přál servisní prohlídku, pohoda, klasika. Až do chvíle, kdy mechanik povolil výpustný šroub olejové vany a zjistil, že je na ní stržený závit.
Naneštěstí je u tohoto motoru ve výpustném otvoru také sítko a hlavně velmi málo prostoru na přeřezání závitu. Opravná sada na závit tak velkého průměru (28x1) se nevyrábí. Kvůli potřebě čištění sítka nepřipadala v úvahu ani varianta zaslepit "vypoušťák" zá
Často u nás poptáváte náhradní díly na čínské skútry. Tento článek osvětluje, jak je to s hledáním vhodných dílů a co za úskalí čeká jak na prodejce tak na zákazníka.
Řekneme si jak se dobrat ke správnému výsledku a také co za zádrhele může po cestě nastat. Začněme s tím jak na to, aby vše šlo hladce.
Podobnost - pokus - omyl
Pokud sháníte díl na čínský skútr, vymontujte jej a porovnávejte s díly z nabídky na eshopu podle fotky. Většinou máme u dílů v popisku dodatečné upřesnění rozměrů, neb
Na servis jsme přijali Kymco Xciting 250 se závadou, že na volnoběh zdechá a má špatné studené starty. Skútr s obtížemi nastartoval a jel. Byl schopný držet pouze vysoký volnoběh, při snížení okamžitě zdechnul, z motoru se ozývaly příšerné zvuky. Po otevření zapalování bylo jasné o co se kráčí. Na rotoru se povolil šroub, který vletěl mezi stator a rotor a rozsekal všechno na hadry. Pří této příležitosti to odskákala i volnoběžka a kolo volnoběžky.
Naštěstí stator a volnoběžku jsme měli na použ
Na servis jsme pořídili novou diagnostiku Texa a zrovna ji řádně otestovali na Piaggio Beverly 500. Přijelo s najetými cca 60tis km a závadami: brutální střílení do výfuku při odstavení plynu a zdechání při dojezdu na křižovatku. Zákazník se s tím bál jezdit.
Skútr měl úplně rozhozenou polohu škrtící klapky. Je na ní dorazový šroub, který je nastavený z továrny a poloha klapky se má nastavovat pouze přes diagnostiku. V minulosti ho ale někdo dotáhl a rozšteloval základní polohu klapky. Při pl
Když ji miluješ není co řešit. Víčko od kofoly a O-kroužek v hlavní roli zakrytí
ložiska na Piaggio 125-200. Dobré řešení když nemáte po ruce originál
zapouzdřené a potřebujete jezdit.
Naštěstí, ložisko máme s dostupností 3-5 dnů nebo skladem, takže můžete v pohodě
víčka nechat na svých kofolách, ať neutečou bublinky.
Na servis nám přijel Peugeot Satelis 125 s tím, že na studeno skútr ještě
alespoň nějak jede, ale po zahřátí je to uplná bída. Měření výkonu to potvrdilo.
Nedávno byl v jednom brněnském servisu, kde naznali, že je to škrtící klapkou,
kterou vyčistili. Hned ze startu nám bylo divné, že plyn jde ztuha, jako když je
roztřepené lanko. Překvapení čekalo na držáku lanka, který byl na klapku
našroubovaný naopak, takže se lanko křižilo.
Poté jsme pokračovali dále v pátrání po nízkém výkonu a došli jsm
Tento příspěvek je tu pro ilustraci, že i relativně běžný servis maxiskútru může
cenově dost naskočit. Na servis nám přijel takový normální T-max 500 na servisní
prohlídku.
Při servisní prohlídce jsme krom běžného spotřebního materiálu zjistili špatný
stav kotoučů a destiček na obou nápravách a také tekla přední vidlice která
potřebovala přetěsnit.
Celkový účet za servis byl 27.560,-Kč, z toho 15.730,-Kč za materiál a
11.830,-Kč za práci. Výpis materiálu je k dispozici níže. Ceny jsou platné
Na servis přijela krásná MP3 300 najeto 6tis km, jako nová. Majitel hlásil, že
je tam omezovač na 90km/h, což nám přišlo divné, po svezení nezbývalo než mu dát
za pravdu.
Začali jsme se pídít, kde je problém, není totiž obvyklé aby byly velké skútry
elektronicky omezovány na maximálce. Přes VIN skútru jsme se dostali k tomu, že
se jedná o verzi Enjoy, která je vyráběna speciálně pro "scootersharing" v Římě.
Pod sedlem je speciální udělátor s čidly na helmy a zástrčka do které se zasune
klíč.
V tomto videu Petr popisuje konstrukci přední nápravy a časté problémy se
servisem tohoto ústrojí na Piaggio MP3. Dále se dotkneme i brzdové soustavy a
problematiky jejího odvzdušnění.
Na servise nám přistála čína, která byla prý hlučná od převodů. Po rozdělání
jsme zůstali zírat. Ve variátoru vůbec nebyly vodítka, což by ani tak nevadilo.
Horší ale byly převody úplně nasucho. Cena opravy by převýšila cenu skútru, tj
byla to konečná.
Pravidelná údržba je nesmírně důležitá. Na uvedeném grafu je to názorně videt.
Modrý graf je jak k nám skútr přijel. Provedli jsme vyčištění variátoru, výměnu
válečků (místo 15.3 jsme dali 14gr), novou kontrastní pružinu a kontrolu vč.
promazání zadních řemenic. Rozdíl v 50km/h je propastných 9 koní.
Tento článek popisuje naše zkušenosti s variátory J.Costa na skútrech. Když tyto variátory vyběhly jako novinka mnoho let zpátky, samozřejmě jsme po nich hned skočili a pustili se do testování.
První test proběhl na skútru Yamaha Majesty. Wooow, skútr jel jak pila a všechno vypadalo že opravdu přišla revoluce ve sportovních variátorech. Přidali jsme vše do nabídky a začali variátory prodávat.
Problémy na sebe nenechaly dlouho čekat. Začali se ozývat zákazníci, kterým variátor nepřinesl kýžené
Nesetkáváme se s tím často, ale může se stát - takto dopadla kliková hřídel u
skútru Peugeot Satelis 125ccm. Zákazník měl podezření na roztržený řemen, po
otevření variátoru však bylo hned jasno...
Problémy se startováním po delším stání nemusí automaticky znamenat jen zanesený
karburátor biosložkou z benzínu, ale můžou pramenit už přímo z nádrže, především
u skútrů s nádrží plechovou. První místo kde člověk hledá problém je
pochopitelně karburátor. Stejně jsme postupovali i my a po rozebrání karburátoru
jsme v něm našli zajímavý zlatavý ''sajrajt''. Dál jsme se tedy pídili po
příčině a o následující pohled se s Vámi chceme podělit :). I takto může uvnitř
vypadat plechová nádrž u skútru kt
Tento Pantheon doslova sežral svůj vzduchový filtr. Po vyčištění karburátoru
zase vše šlape jak má, nicméně doporučujeme pravidelně kontrolovat stav filtru a
zavčas vyměnit.
Tento inzerát nás pobavil natolik, že se s Vámi o něj musíme podělit:).
Text inzerátu:
SKUTR SPADL ZE STOJANU A POPRASKALY PLASTY JIŽ OPRAVENÉ(ZAVAŘENÉ)NEMA VLIV NA
PROVOZ.
.. To teda musel být sakra vysoký stojan a ještě hodně daleko od skútru :-D
Honda ADV 150 je v Asii velmi úspěšným modelem. Lépe si poradí s horšími cestami
a designově se také podařila. Nedávno se objevila novinka z Malajsie Wmoto
Xtreme. Inspirace si nelze nevšimnout...
Sešli se nám tu dva nevlastní sourozenci - MBK Booster a Kentoya Hammer. Jeden
se narodil ve Francii a druhý v Číně. Tak schválně, kolik rozdílů najdete? ;)
Dnes tu máme dobrou vychytávku pro všechny s řidičákem A1, kteří chtějí jezdit
rychle ale nechtějí si dělat papíry. Jmenuje se BMW C-Evolution. Je to velký
elektroskútr se zrychlením srovnatelným s Gilerou GP800.
Citujeme z článku na Smartmania.cz:
BMW Motorrad prodává dvě verze tohoto skútru. Oba mají stejný výkon 35 kW (48
koní), ale liší se dojezdem. První má dojezd 160 km a druhý 100 km. Legislativní
systém výpočtu výkonu skútru vychází z tzv. nominálního výkonu vozidla. A ten se
počítá jak
Tohle Beverly 250 má najeto 74tis kilometrů a je ve skvělé kondici. Dostává se
mu totiž pravidelného servisu a citlivého zacházení majitele. Kdyby mělo na
tachometru 35 bez problémů by se tomu dalo věřit.
Nutné demontovat:
- plast před koleny u spínačky
- plast kolem tachometru
- levou bočnici
- plexi
- kryt masky
- jeden plast pod plasty vepředu
... a pak sundáte zrcátko :)
Montáž je opakem demontáže.
Suma sumárum akce na cca 2 hodiny pečlivé práce, pokud nechcete ulomit žádnou
úchytku.
Z rubriky ne vždy se daří. Jsou problémy které si zaviníme sami a pak ty druhé,
se kterými se ale zadrbeme úplně stejně, ne-li více. Přijel nám skútr Aprilia
(motor Piaggio) na výměnu olejového čerpadla. Objednali jsme nové druhovýrobní
čerpadlo. Samozřejmě před montáži jsme jej otestovali, čerpadlo dávalo krásně,
vše růžové. Předáme skútr zákazníkovi a ten ho cestou domů zadřel. Čerpadlo
totiž asi 5km po montáži dávat přestalo - byl to šmejd. Samozřejmě se zadřel
válec. Takže teď znovu, tentokr
Tohoto fešáka kluci na servisu vytáhli z Piaggio Liberty. Je to sice skútr,
který slouží majiteli jako dělník, ale na pravidelnou údržbu bychom neměli
zapomínat ani u těchto kousků. Pokud jezdíte v prašném prostředí, kontrolujte
vzduchový filtr častěji - spolu s výměnou oleje je to naprostý základ péče o Váš
skútr.
Scarabeo 500 z prvních let výroby má anomálii v tom, že jednotka imobilizéru je
součástí tachometru. Když se ještě dal objednat, stál skoro 30tis Kč, tedy
nesmysl. Na servise jsme řešili Scarabeo, které nenačetlo imobilizér po otočení
klíčku. Po rozdělání jsme zjistili špatný kontakt na tištěném spoji, který
závadu způsoboval. V minulosti již tento skútr někdo opravoval, bohužel ne uplně
šťastně a nechal po sobě dokonce stopu na krytu tachometru
Skútr už zase startuje jako víno a je připraven d
Jedna specialitka, která se objevila v našem servisu. Čínský 50ccm 4T skútr na
LPG. POZOR! Nejedná se o žádný domoš-tuning zásah kutila, ale o originální
fabrickou zástavbu. Opět jsme se přesvědčili o tom, že Čína je země neomezených
možností.
Výměna lanka ruční brzdy na Piaggio MP3 obnáší odplastování komplet celého
předku a spodku. Celkem 5-6 hod práce podle toho jak jsou ulámané příchytky na
původních plastech. Zrovna tento kus byl v minulosti bouraný a kompletních
úchytů tam vážně moc nezůstalo..
V tomto videu si řekneme pár slov o kufrech. Začneme trochou teorie, protože
často dostáváme dotazy k čemu je plotna a nosič. Dále si ukážeme rozdíly v
obsluze mezi Shad a Givi.
Význam tohoto přísloví konstatuje fakt, že člověk, který má odvahu a umí zdravě
riskovat, má větší šanci na úspěch než ten, kdo je opatrný a vyhýbá se riziku…..
Dnes přiostřujeme rozjezdy na Beverly 350 spojkovými pružinkami od Malossi.
Spojka není suchá, jako u většiny ostatních skútrů, ale lamelová. Pro vyjmutí je
třeba rozdělat převody, protože je to stažené maticí která je na konci hřídele v
převodech.
Doporučujeme pravidelně měnit brzdovou kapalinu, interval je jednou za dva roky,
pak Vás tohle nepotká. Nicméně šlo to vyčistit a brzda funguje jak zamlada.
Peugeot New Vivacity.
Co říkáte na tuto elektrickou pojízdnou traverzu? Marně si tu lámeme hlavu s tím
k čemu by to mohlo být dobré…
https://ridecake.com/product-configurator/configure/5964/
[https://ridecake.com/product-configurator/configure/5964/?fbclid=IwAR0s5Pl3asAyv8-j3UTbFyktXxpXtVW7TzdscaBxo74Rm-voHU6w6qActQU]
To štěstí když vytáhnete z číny roztrhaný řemen a on na něm je rozměr!
Je to proto, že u čínských 125ccm skútrů jsou 3 možné rozměry. Ovšem i číslo z
řemene je jen poloviční výhra, protože se stává, že se mnohdy neshoduje s
reálným rozměrem který řemen má. Ale alespoň je od čeho se odpíchnout.
Pokud jdete do variátoru a řemen máte ještě vcelku, poznačte si jeho délku a
šířku, bude se vám v budoucnu velmi hodit!
Skútry po záplavách jsou past. Na první problém to nemusí být vidět, ale
blatíčko se dostane uplně všude a pak to začne reznout, odchází ložiska,
kabelové svazky, spoje… Prostě peklo.
Nevyměnit včas vodítka za 200,-Kč = zničit variátor za 5600,-Kč.
V tomto případě bylo otlačení vodítka tak hluboké, že se přítlačný talířek
dostal do kontaktu s tělem variátoru a vylomil hliníkovou část.
Pravidelnou údržbou můžete předejít spoustě nepříjemných problémů.
Tato mp3 nás poslední týdny řádně zaměstnává… Řešíme problém s brzdami, kdy
původně přední brzda nebrzdila vůbec a po šlápnutí na pedál (verze LT) brzdil
pouze zadek a přední brzda brzdila pouze při současném stisknutí pedálu a páčky
na řidítkách.
Zjistili jsme, že je stále předepnutý pístek přední brzdy. Asi někdo řešil tento
problém už předtím a modifikoval páčku, tak aby stále na pístek tlačila. Tím
ovšem došlo k poškození původního pístku pumpy- objednali jsme novou pumpu dle
VIN pro tento
Z kolika strojů je tohle postaveno? Napočítali jsme zatím 3 – motor skútr čína
125, nádrž ČZ a kastlík pod ní z Jawa Mustang.
… a děkujeme za fotky které nám posíláte, někdy jsou to fakt perly. Tento týden
je bohatý na uníkáty.
Tato Vespa GTS300 má dojezd na natankování 750km. Jeden skútr na LPG jsme tu už
měli a tohle je druhý kousek který se povedlo objevit. Spotřeba je 3l LPG/100km
+ 0,5l benzínu/100km.
Ovšem velmi zajímavá je také cestovní úprava – přední nosič z pošťáckého Liberty
a zadní kufry + také přívěsný vozík.
Vždycky nás zahřeje u srdce, když někdo dokáže přiblížit skútr své představě a
zároveň i trochu posunout hranice toho co je možné.
Přejeme mnoho šťastných kilometrů!
je to tu zase. Opačně namontovaná vidlice na Maxon. V tomto případě to bohužel
skončilo nepěknou nehodou cestou ze servisu. Chybu občas udělá každý, ale tohle?
...
Hurá! Podařilo se nám vyřešit náhradu čerpadla na JetForce 125. Přestalo se
vyrábět a když ještě bylo stálo 17tis Kč. Už pár JetForců kvůli tomuhle skončilo
na ND. Kapsle čerpadla je shodná i pro Peugeot Satelis.
Náhrada z Piaggio za příznivou cenu pasuje dokonale, jediná změna je upevnění
protože je o chlup větší na průměru. Dá se použít škrkpáska.
Palivová pumpa Piaggio / PeugeotStandardní palivová pumpa od výrobce RMS.
Kvalitativně srovnatelná s originálem. Pasuje na Piaggio Beverly 500ccm
Ne vždy se daří. Naladili jsme čínu ze 125 na 160ccm. Ojnice touhu po vyšším
výkonu nesdílela
Při úpravě je třeba si uvědomit, že tohle se stát může a to nejen u číny.
Nicméně, vzhledem k tomu, že to bylo poměrně krátce po úpravě tak v rámci
dobrých vztahů, aby na nás pán nezanevřel jsme mu zajistili nový motor. A pro
nás je to poučení a 160ccm přestavbu na číně už dělat nebudeme..
Skútr na LPG, paráda! Luděk nám poslal jak má upravený svůj Suzuki AN 125.
Několikrát jsme si už hráli s představou předělávky a je super že to někdo
dotáhl do pojízdného stavu. Pod sedlem bomba z karavanu na 12L, spotřeba 3,7l
LPG/100km.
Pokud byste náhodou někdo měl volný ráfek na AN 125, tak by byl jeden potřeba na
další pokusy.
Biosložka v benzínu nás neustále zaměstnává. V případě jako na obrázku je řešení
číštění utrazvukem a ručně dočistit. Běžně 2-3 hodiny práce. Pokud necháváte
skútr delší dobu stát, natankujte Vervu 100 nebo Shell V-power Racing 100 – tyto
dva benzíny jako jediné biosložku neobsahují.
[https://3.bp.blogspot.com/-n2w74dLPaYM/Vwd7KK2-nJI/AAAAAAAADjM/wG9J8Qo926kLnVL7qWKHcS7Gyl8a9MNwQ/s1600/page34-2009-suzuki-burgman400-an.jpg]
I takto může vypadat „výhodná koupě“ která se rázem stane zlým snem.. Tento
Suzuki Burgman je naprosto ukázkový případCo bylo vidět:
– Sjeté pneu a kotouče
– Celkově zvenku slušný stav plastůCo nebylo vidět
– Vydřený variátor
– Zadní řemenice hotové
– Vymačkaná přední polořemenice
– Spojka KO
– Vytahaný rozvoďákKalkulace opravy je až děsivá:Variátor 5584
Zákazník dojel s vadným startérem na Daelim NS125. Cena originálního dílu nám
vyrazila dech – jsou 2 varianty – levnější 4800,- a dražší 7300,-Kč. S tím jsme
se nechtěli smířit, tak jsme prolézali sklad a hledali vhodnou alternativu.
Nakonec se podařilo napasovat použitý startér z GY6 125 (700,-Kč), ke kterému
jsme vyrobili držák na míru a jede se dál.
Je vidět, že šíleným nápadům se daří celosvětově, tohle je například elektrická
skútr limuzína z Číny. Více fotek a info na
http://bikeglam.com/electric-scooter-style-limousine-from-china/
Ani v zimě nezahálíme a chystáme svoje projekty na sezónu. Tohle je první
testování terénní úpravy expediční Hondy SH150 – funguje na jedničku!
Namontované terénní pneumatiky samozřejmě nejsou určené pro provoz na pozemních
komunikacích.
Opět trocha tvořivosti vyfocená u nás na servise. Pokud Vám nedostačuje kapacita
baterie Vašeho skútru a máte dostatečně velký podsedlový prostor, tak existuje
jednoduché řešení:
Zákazník si stěžoval že dolil olej a skútr nechce jet. Hned po odmontování rysky
nám bylo jasné proč, nedolil ho totiž po horní rysku ale pěkně po okraj. Takže
až budete dolívat do čtyřtaktního skútru olej, tak takto to opravdu nemá
vypadat.