Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website

Grafy výkonu z brzdy

Dynamometer: Graf výkonu skútru

Na následujících grafech vám ukážeme, co vše můžete o skútru zjistit a jak se v grafu pořádně vyznat. Do jednoho obrázku se dá promítnout několik grafů z různých měření, takto Vám jednoduše ukážeme stav před a po úpravě. Maximální rychlost uvedená při měření je při provozu na silnici běžně cca o 10% nižší vlivem odporu vzduchu a hmotnosti jezdce.


Graf 1 - derestrikce

Graf popisuje stav skútru před a po úpravě na 70ccm.
Povšimněte si také spodních linek se čtverečky, které ukazují otáčky motoru.


Graf z brzdy - Derestrikce skútru


Červený graf - Skútr s restrikcemi

Zablokovaný skútr jel 0-35km/h v 7,000 otáčkách za minutu, poté otáčky razantně rostou (spodní linka), to je důsledek restrikčního kroužku ve variátoru. Z grafu dále vyčteme že před úpravou měl skútr maximální výkon 2,5 koně a dosahoval rychlosti necelých 50km/h.

 
 
 

Modrý graf - Skútr po úpravě

Už v rozsahu křivky je vidět více než znatelný rozdíl. Skútr dosahuje výkonu 10koní (tedy čtyřnásobně více než s jakým výkonem k nám přijel) a maximální rychlost je 110km/h. Je také dobré se podívat na otáčky, celé zrychlení se odehrává v 10,000 ot/min, kde má také skútr nejvyšší výkon. V těchto otáčkách je v rychlosti 30-95km/h, následuje plné otevření variátoru a zvýšení otáček na 11,000 ot/min při maximální rychlosti.

Cena úpravy byla cca 15,000Kč, namotnován byl litinový válec 70ccm, laděný výfuk, variátor Malossi a proběhlo sladění celku. Tento graf svědčí o vynikajícím nastavení válečků variátoru, skútr tedy jede právě v ideálních otáčkách kde má nejvíce síly a výkonu.


Graf 2 - optimalizace variátoru

Na tomto grafu je vidět provedená optimalizace variátoru. Vidíme, že maximální rychlost v obou případech zůstala stejná (variátor je tentýž a v otevřené poloze nemá hmotnost válečků vliv).


Graf z brzdy - Optimalizace variatoru skutru


Modrý graf - Špatná kontrastní pružina

Z grafu je jasně patrné kolísání výkonu při zrychlování. To je dáno vyměklou kontrastní pružinou. Cílem optimalizace variátoru je tyto hluchá místa eliminovat a docílit lineární křivky, která plynule přechází až k samému konci bez jakýchkoliv větších výkyvů.

Červený graf - Vyměněná kontrastní pružina

Zde vidíme stav po úpravě. Špičkový výkon sice poklesl přibližně o 0,2 koně, ale skútr zrychluje plynule, bez výkyvů a především díky lepší pružnosti a reakci na plyn bude v provozu mnohem rychlejší než při původním nastavení.

 

Měření vašeho skútru

Věříme, že i vy se u nás zastavíte vyzkoušet, co váš skútr dovede a jak na tom s laděním jste.

Váš skútr řádně otestujeme na naší brzdě Amerschlager P4. Dostanete graf výkonu skútru a naše doporučení, co by bylo dobré zlepšit.