Logo Scootland.cz

Vzduchový filtr a čištění

04. 10 2024
Vzduchový filtr a čištění

Každý skútr musí správně dýchat. K pravidelné údržbě by mělo patřit i vyčištění vzduchového filtru zhruba každých 3000km, pokud jezdíte v prašném prostředí, je vhodné čistit filtr i častěji. V tomto článku si představíme 3 druhy filtrace vzduchu na skútrech a seznámíme se s postupem, jak se o filtry starat:

Papírový filtr

Pro:
Výborně filtruje nečistoty.
Proti:
Nelze dobře vyčistit, pouze vyfoukat. Vyšší cena v porovnání s molitanem.

Čištění: Pokud je filtr v dobrém stavu a je na něm pouze povrchová vrstva prachu, vyfoukejte jej kompresorem a do příští výměny můžete použít. Když jsou lamely již tmavé, je nutné filtr vyměnit za nový kus.

Molitanový filtr

Tento vzduchový filtr má už svoje za sebou

Pro:
Dá se vyčistit. Dobře filtruje nečistoty a při zvětšení sacího otvoru není problém s použitím i pro tuningové válce. Cena je velmi nízká.
Proti:
Po delší době se rozdrolí

Čištění:

Vyjměte filtr z airboxu
Vypláchněte vlažnou vodou a řádně properte v jarové vodě. Nepoužívejte agresivní čistící prostředky, abyste filtr nezničili. Postup opakujte několikrát, dokud z filtru nepoteče čistá voda bez nečistot.
Nechte filtr uschnout na slunci, nebo vysušte fénem. Pozor, ať jej nespálíte!
Po uschnutí filtr můžete filtr nastříkat tenkou vrstvou oleje na filtry (Filter Oil) - ten zachycuje mikročástice, které by jinak pronikly do karburátoru a odtud do motoru Vašeho skútru. Tento krok není uplně nutný a finančně je lepší filtr vyměnit za nový, stojí většinou pár desítek korun a nové filtry jsou z výroby již ošetřené.
Filtr umístěte zpět na své místo

Sportovní filtr (konus)

Pro:
Na závodních skútrech umožňuje nasátí většího množství směsi.
Proti:
Při jeho použití se zvýší množství vzduchu přicházející do karburátoru. Z tohoto důvodu je nezbytně nutné použít větší trysku! V opačném připadě riskujete zadření motoru!!! Při použítí open filtru a správném naladění s větší tryskou je nutné počítat se zvýšením spotřeby řádově o 1-2l/100km. Prakticky neexistuje jediný důvod proč takovou věc na běžný skútr vlastně dávat.

Čištění:
Sundejte filtr z motorky
Prostříkněte lamely čističem brzd
Nechte filtr řádně usušit
Namontujte na své místo

Nabídka tuningový filtrů na eshopu