Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website


Tipy na tuning (motor Minarelli vertikální)

Konstrukčně jednoduché motory s vertikálním válcem jsou velmi spolehlivé. Častým problémem je zde nepříjemné skřípání při startování, stačí ale vyměnit volnoběžku s ložiskem a starty budou opět probíhat v tichosti a pohodě. V sériovém provedení najezdí běžně bez větších investic přes 40 tisíc kilometrů. Výkonově motor sice nestačí na horizontální provedení, možnosti úprav jsou ale i zde obrovské.

Je nutné myslet na to, že motor je vzduchem chlazený, proto doporučujeme vyhnout se ostrým závodním válcům, které vyšší teploty příliš dlouho nevydrží. Padesátka se dá slušně popohnat kombinací laděného výfuku a variátoru, maximálka se pak pohybuje kolem 80-85km/h. Při výběru laděného výfuku je ideální sáhnout po střední třídě okolo 4000Kč, závodní, nebo mid-race výfuk není pro tento motor úplně ideální volbou. Při výběru sedmdesátkového válce je vhodné vybrat litinový válec, nebude tolik trpět na přehřívání a navíc, pokud dojde k zadření, jeho oprava bude několikanásobně levnější než oprava nikasilu na závodním válci.

Teč už víte od čeho začít a jak pokračovat, pokud Vás problematika tuningu zajímá, určitě se podívejte na článek tuning 2T v sekci jak na to.

Chlazení
Vzduchem
Druh motoru
2-takt
Pneu přední
120/80-12
Pneu zadní
130/90-10
Válečky
15x12 - 6.5 gr
Baterie
YB4L-B
Olej motorový
2t
Olej převodový
80W90
Objem převodového oleje
0.11 l
Olej do kluzáku vidlice
nevim
Objem oleje do kluzáku vidlice
nevim
Variator (utahovací)
33
spojka_nm
50
Spojkový Zvon (utah)
30
Hlava válce - 1. stupeň
14
vin
nevim
stitek
nevim
Interval výměny rozvodů
nevim km
Interval seřízení ventilů
nevim km