První praktická zkušenost na brzdě s motorem Piaggio iGet dopadla velmi
pozitivně. Skútr přijel s již namontovaným výfukem Akrapovič a v sériovém stavu
se dostal na 8 koní na zadním kole. Po montáži Multivaru a doladění jsme se
dostali na 10,5 koně a znatelně lepší průběh. Majitel byl velmi spokojený :)
Tento motor je shodný také s Piaggio Medley a Aprilia SR GT. Multivar najdete
zde: https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-multivar-iget-medley-gts/
Další příjemné překvapení z našeho servisu. Je známo, že vodou chlazené motory
Peugeot nejsou úplně vhodné na větší úpravy, ale za tento výsledný výkon se
vůbec nemusí stydět. Peugeot Speedfight 3 LC, který byl na přání zákazníka
osazen litinovým 70ccm válcem Malossi
[https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-valec-sport-70ccm-peugeot-lc/] v
kombinaci se streetovým výfukem Sito
[https://www.scootland.cz/zbozi/leo-vince-vyfuk-sito-peugeot/]. Sportovní
variátor Malossi Multivar
[https://www.scootland
Máme tu nového rekordmana co se týče zvýšení výkonu po montáži sportovního
variátoru Malossi Multivar
[https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-mhr-bmw-c650/]. Na skútru BMW C
650 Sport proběhla pouze standardní kontrola a údržba. Z dílů se měnil jen
sportovní variátor. Na grafu můžete vidět navýšení výkonu ze 44,2 koní na 55,2
koně. Rozdíl je brán mezi špičkami grafů a měřeno na zadním kole. Je to další
důkaz toho, že pánové z Malossi ví co dělají, Multivar vyšperkovali k
dokonalosti a p
Po dlouhé době jsme upravovali Yamahu Aerox, která dostala kompletní menu -
Malossi Sport 70ccm
[https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-valec-sport-70ccm-minarelli-lc/],
variátor Malossi Multivar
[https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-multivar-minarelli/], spojková
sada Delta Clutch
[https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-spojkova-sada-delta-clutch-minarelli-107mm/]
, karburátor 19 [https://www.scootland.cz/zbozi/dellorto-karburator-phbg-19-ds/]
a výfuk Yasuni R
[https://www.scootlan
Máme tu jednu perličku opět z našeho servisu. Zákazník k nám dorazil s tím že
skútr nemá výkon. Na grafu je názorně vidět, jak se na výkonu projevují takové
banální chyby jako je přelitý motorový olej a podfouklé pneumatiky.
- Červený graf znázorňuje výkon skútru ve stavu v jakém přijel, tedy s 5,3 kW.
- Modrý graf jsme naměřili poté, co jsme zjistili že je nízký tlak v
pneumatikách. (+1,5 kW)
- Zelený graf se nám vykreslil poté, co jsme ze skútru vysáli přebytečný olej,
konkrétně 0,5l. (+1,2 kW
Dnes tady máme jednu perličku z našeho servisu – Gilera Runner VXR 200ccm se
sportovním variátorem Malossi Multivar a výfukem LeoVince One EVO II.
18 koní na zadním kole mluví za vše, je to zatím nejlepší naměřený výkon u
Runnera 200 se sériovým válcem bez úprav, jaký jsme tu kdy měli. Podobného
výkonu dosahujeme obvykle až na motoru Piaggio 250 s Multivarem. Zde jsou odkazy
na produkty:
https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-multivar-piaggio-200-300/
https://www.scootland.cz/zbozi/
Příjemné překvapení, o které se u nás na servise postarala Aprilia SR Max 300ccm
s výfukem Giannelli G-4. Všeobecně se laděné výfuky na 4T motorech moc
neprojeví. Je to spíše o zvuku a váze, ale u výfuku Giannelli tu máme jako bonus
i vyšší výkon. Nehledě na to, že ve špičce máme o 0,8 koně více, zásadní změna
proběhla při rozjezdu a pak ve vyšších rychlostech, kde je nárůst 1,5 koně v
90km/h a 3 koně ve 117km/h.
Odkaz na výfuk: https://www.scootland.cz/…/giannelli-vyfuk-giannelli…/
[https://ww
Na servis nám přijel poslední značkový 2T model skútru který se dá pořídit jako
nový. Aprilia SR 50cm 2T r.v. 2020. Bohužel díky evropským normám až
neuvěřitelně omezená na výkonu. V zablokovaném stavu jsme naměřili na zadním
kolem 2,2 koně s max. rychlostí 40km/h. K běžným restrikcím má skútr jako bonus
namísto jednoho EGR ventilu (jak bylo u předešlých modelů) ventily zrovna dva.
Dále je na svodu výfuku rozšíření které podle všeho vypadá na přidaný druhý
katalyzátor. Po výměně špuntu, výfuk se
Honda Forza a montáž Multivaru na sériový 125ccm skútr. Nárust je z 11 na téměr
14 koní. Zajímavé je minimální navýšení otáček, cca jen o 500 ot/min v celém
spektru zrychlení. Oproti doporučenému nastavení, kdy Malossi udává válečky 10gr
a bílou pružinu jsme museli dolaďovat a skončili jsme na 8,5gr a žluté pružině
(která je psaná pro 150ccm). S bílou pružinou byl propad otáček okolo 60km/h. Na
jiných Forzách to s doporučeným nastavením fungovalo perfektně. Odborná montáž
na brzdě je lepší i u p
Osadili jsme Aprilia SR Motard 125 sportovním variátorem Malossi Multivar a
sériovým válcem Piaggio 200ccm, který se dodával pro skútry Liberty. Výsledek je
nárust ze 7 na 10 koní na zadním kole a velmi znatelné zlepšení dynamiky. Dobrá
ukázka jak za rozumné peníze zvýšit výkon i u slabších vzduchem chlazených
Piaggio skútrů.
Použité produkty:
https://www.scootland.cz/zbozi/piaggio-valec-200ccm-originalni/
https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-multivar-piaggio-125-150-1/
Měření bylo
Podrobili jsme srovnávacímu testu sportovní variátory Polini Maxi Hi-speed
[http://www.scootland.cz/zbozi/P.23780/] a Malossi Multivar
[http://www.scootland.cz/zbozi/5115552/].
Test byl provedený na Hondě PCX 2017, najeto 7600km. Výsledek se dá použít na
všech současných PCX, protože používají shodné motory a to včetně modelového
roku 2018, který má jen drobné modifikace, variátor je shodný. Při testu jsme
použili standardně dodávané válečky, aby hodnocení bylo objektivní.
Oba variátory jsou d
Honda Forza 125 – Malossi Multivar a výfuk Akrapovič. Byli jsme příjemně
překvapení výkonem 14k po úpravě, který běžně mají 200ccm motory Piaggio. Na ten
objem a váhu jede skútr opravdu výborně! Níže video z jízdy.
Namontovali jsme tyto díly:
https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-multivar-honda-od-2013/
https://www.scootland.cz/zbozi/akrapovic-vyfuk-akrapovic-racing-line-forza-125-do-2016/
Sobotní odpoledne ve Scootlandu. Skútr je přestavba Gilery Ice 50ccm na 172ccm
Malossi. K vidění v Rožnově na srazu 1-3.2018, pokud to ti ocasové mezitím
nerozstřelí.
125ccm Piaggio a úprava na 219ccm.
V prvním kroku jsme vyměnili standardní variátor a laděný výfuk. Ve 100km/h byl
nárust téměř 100% výkonu (5koní vs. 9 koní).
Majitel chtěl jít po nějaké době dál, takže šel na řadu válec Malossi 218ccm. U
takovéto kombinace už velmi záleží na správném nastavení. Nyní jsme ve 100km/h
na krásných 18koní místo původních 5 koní. Jede to jak šlak!
Zde je seznam použitých dílů:
http://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-multivar-piaggio-125-150-1/
http://www.s
Malossi Multivar nás znovu přesvědčuje o svých kvalitách. Tentokrát na skútru
Kymco Agility City 125. V 90km/h je na zadním kole 6,5koní oproti 4koním se
sériovým variátorem.
Variátor Multivar KymcoVariátor Malossi s kontrastní pružinou. Díky upraveným
křivkám stoupání válečků zlepšuje průběh akcelerace a zvýší maximální rychlost,
velmi razantně se také změní odezva na plyn. Tato úprava navíc nemá vliv na
životnost ostatních komponentů, výsledek je tedy pouze kladný a to zaručené
zvýšení výkon…
Namontovali jsme sportovní variátor na T-max 530. A jak to jede? Mrkněte na
video. Skútr má vysoké cestovní plexi a velký kufr, přesto i ve vyšších
rychlostech je to stále docela schopné.
Odkaz na graf z motorové brzdy a detail produktu najdete přímo na eshopu:
http://www.scootland.cz/zbo…/malossi-variator-mhr-t-max-530/
[http://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-mhr-t-max-530/]
Ukázka toho jak dobře fungují streetové výfuky na padesátkových motorech.
Zákazníkovi s Gilera Runner 50 jsme vyměnili původní laděný výfuk Lazer na
streetový LeoVince. Při stejných otáčkách vzrostl výkon z 5 na 5,8k, což je
téměř 20%. Pocitově skútr hodně ožil a získal na síle ve středních otáčkách.
Zajímavou optimalizaci jsme řešili v minulém týdnu. Zákazník, kterému jsme cca
před rokem montovali Multivar si nechal v jiném servisu namontovat Malossi kit
210ccm. Výsledkem byl výkon stejný, jako se 125ccm válcem.
Nebylo to na chvíli, ale díky doladění jednotky, variátoru a úpravou nastavení
polohy škrtící klapky se brněnskému ladiči Petru Světlíkovi podařilo
optimalizovat výkon z 12 na výsledných 15 koní. A to je oproti výkonu sériového
skútru 10 koní super výsledek (navýšení o 50%!). Ten ú