Tuning Peugeot Speedfight

Další příjemné překvapení z našeho servisu. Je známo, že vodou chlazené motory Peugeot nejsou úplně vhodné na větší úpravy, ale za tento výsledný výkon se vůbec nemusí stydět. Peugeot Speedfight 3 LC, který byl na přání zákazníka osazen litinovým 70ccm válcem Malossi [https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-valec-sport-70ccm-peugeot-lc/] v kombinaci se streetovým výfukem Sito [https://www.scootland.cz/zbozi/leo-vince-vyfuk-sito-peugeot/]. Sportovní variátor Malossi Multivar [https://www.scootland

ČÍST CELÉ

Tuning BMW C650

Máme tu nového rekordmana co se týče zvýšení výkonu po montáži sportovního variátoru Malossi Multivar [https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-mhr-bmw-c650/]. Na skútru BMW C 650 Sport proběhla pouze standardní kontrola a údržba. Z dílů se měnil jen sportovní variátor. Na grafu můžete vidět navýšení výkonu ze 44,2 koní na 55,2 koně. Rozdíl je brán mezi špičkami grafů a měřeno na zadním kole. Je to další důkaz toho, že pánové z Malossi ví co dělají, Multivar vyšperkovali k dokonalosti a p

ČÍST CELÉ

Tuning Yamaha Aerox

Po dlouhé době jsme upravovali Yamahu Aerox, která dostala kompletní menu - Malossi Sport 70ccm [https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-valec-sport-70ccm-minarelli-lc/], variátor Malossi Multivar [https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-multivar-minarelli/], spojková sada Delta Clutch [https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-spojkova-sada-delta-clutch-minarelli-107mm/] , karburátor 19 [https://www.scootland.cz/zbozi/dellorto-karburator-phbg-19-ds/] a výfuk Yasuni R [https://www.scootlan

ČÍST CELÉ

Skútr ztratil výkon

Máme tu jednu perličku opět z našeho servisu. Zákazník k nám dorazil s tím že skútr nemá výkon. Na grafu je názorně vidět, jak se na výkonu projevují takové banální chyby jako je přelitý motorový olej a podfouklé pneumatiky. - Červený graf znázorňuje výkon skútru ve stavu v jakém přijel, tedy s 5,3 kW. - Modrý graf jsme naměřili poté, co jsme zjistili že je nízký tlak v pneumatikách. (+1,5 kW) - Zelený graf se nám vykreslil poté, co jsme ze skútru vysáli přebytečný olej, konkrétně 0,5l. (+1,2 kW

ČÍST CELÉ

Runner 200 - Multivar + výfuk

Dnes tady máme jednu perličku z našeho servisu – Gilera Runner VXR 200ccm se sportovním variátorem Malossi Multivar a výfukem LeoVince One EVO II. 18 koní na zadním kole mluví za vše, je to zatím nejlepší naměřený výkon u Runnera 200 se sériovým válcem bez úprav, jaký jsme tu kdy měli. Podobného výkonu dosahujeme obvykle až na motoru Piaggio 250 s Multivarem. Zde jsou odkazy na produkty: https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-multivar-piaggio-200-300/ https://www.scootland.cz/zbozi/

ČÍST CELÉ

SR Max 300 a Giannelli G-4

Příjemné překvapení, o které se u nás na servise postarala Aprilia SR Max 300ccm s výfukem Giannelli G-4. Všeobecně se laděné výfuky na 4T motorech moc neprojeví. Je to spíše o zvuku a váze, ale u výfuku Giannelli tu máme jako bonus i vyšší výkon. Nehledě na to, že ve špičce máme o 0,8 koně více, zásadní změna proběhla při rozjezdu a pak ve vyšších rychlostech, kde je nárůst 1,5 koně v 90km/h a 3 koně ve 117km/h. Odkaz na výfuk: https://www.scootland.cz/…/giannelli-vyfuk-giannelli…/ [https://ww

ČÍST CELÉ

Odblokování nové Aprilie SR

Na servis nám přijel poslední značkový 2T model skútru který se dá pořídit jako nový. Aprilia SR 50cm 2T r.v. 2020. Bohužel díky evropským normám až neuvěřitelně omezená na výkonu. V zablokovaném stavu jsme naměřili na zadním kolem 2,2 koně s max. rychlostí 40km/h. K běžným restrikcím má skútr jako bonus namísto jednoho EGR ventilu (jak bylo u předešlých modelů) ventily zrovna dva. Dále je na svodu výfuku rozšíření které podle všeho vypadá na přidaný druhý katalyzátor. Po výměně špuntu, výfuk se

ČÍST CELÉ

Honda Forza 125 - Multivar

Honda Forza a montáž Multivaru na sériový 125ccm skútr. Nárust je z 11 na téměr 14 koní. Zajímavé je minimální navýšení otáček, cca jen o 500 ot/min v celém spektru zrychlení. Oproti doporučenému nastavení, kdy Malossi udává válečky 10gr a bílou pružinu jsme museli dolaďovat a skončili jsme na 8,5gr a žluté pružině (která je psaná pro 150ccm). S bílou pružinou byl propad otáček okolo 60km/h. Na jiných Forzách to s doporučeným nastavením fungovalo perfektně. Odborná montáž na brzdě je lepší i u p

ČÍST CELÉ

Aprilia SR Motard 200ccm

Osadili jsme Aprilia SR Motard 125 sportovním variátorem Malossi Multivar a sériovým válcem Piaggio 200ccm, který se dodával pro skútry Liberty. Výsledek je nárust ze 7 na 10 koní na zadním kole a velmi znatelné zlepšení dynamiky. Dobrá ukázka jak za rozumné peníze zvýšit výkon i u slabších vzduchem chlazených Piaggio skútrů. Použité produkty: https://www.scootland.cz/zbozi/piaggio-valec-200ccm-originalni/ https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-multivar-piaggio-125-150-1/ Měření bylo

ČÍST CELÉ

PCX: variátor Polini vs Malossi

Podrobili jsme srovnávacímu testu sportovní variátory Polini Maxi Hi-speed [http://www.scootland.cz/zbozi/P.23780/] a Malossi Multivar [http://www.scootland.cz/zbozi/5115552/]. Test byl provedený na Hondě PCX 2017, najeto 7600km. Výsledek se dá použít na všech současných PCX, protože používají shodné motory a to včetně modelového roku 2018, který má jen drobné modifikace, variátor je shodný. Při testu jsme použili standardně dodávané válečky, aby hodnocení bylo objektivní. Oba variátory jsou d

ČÍST CELÉ

Honda Forza 125 tuning

Honda Forza 125 – Malossi Multivar a výfuk Akrapovič. Byli jsme příjemně překvapení výkonem 14k po úpravě, který běžně mají 200ccm motory Piaggio. Na ten objem a váhu jede skútr opravdu výborně! Níže video z jízdy. Namontovali jsme tyto díly: https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-multivar-honda-od-2013/ https://www.scootland.cz/zbozi/akrapovic-vyfuk-akrapovic-racing-line-forza-125-do-2016/

ČÍST CELÉ

Gilera Ice 172ccm Malossi

Sobotní odpoledne ve Scootlandu. Skútr je přestavba Gilery Ice 50ccm na 172ccm Malossi. K vidění v Rožnově na srazu 1-3.2018, pokud to ti ocasové mezitím nerozstřelí.

ČÍST CELÉ

Úprava Runner 125ccm na 219ccm

125ccm Piaggio a úprava na 219ccm. V prvním kroku jsme vyměnili standardní variátor a laděný výfuk. Ve 100km/h byl nárust téměř 100% výkonu (5koní vs. 9 koní). Majitel chtěl jít po nějaké době dál, takže šel na řadu válec Malossi 218ccm. U takovéto kombinace už velmi záleží na správném nastavení. Nyní jsme ve 100km/h na krásných 18koní místo původních 5 koní. Jede to jak šlak! Zde je seznam použitých dílů: http://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-multivar-piaggio-125-150-1/ http://www.s

ČÍST CELÉ

Multivar - Kymco Agility 125

Malossi Multivar nás znovu přesvědčuje o svých kvalitách. Tentokrát na skútru Kymco Agility City 125. V 90km/h je na zadním kole 6,5koní oproti 4koním se sériovým variátorem. Variátor Multivar KymcoVariátor Malossi s kontrastní pružinou. Díky upraveným křivkám stoupání válečků zlepšuje průběh akcelerace a zvýší maximální rychlost, velmi razantně se také změní odezva na plyn. Tato úprava navíc nemá vliv na životnost ostatních komponentů, výsledek je tedy pouze kladný a to zaručené zvýšení výkon…

ČÍST CELÉ

T-max 530 a Video 0-160km/h

Namontovali jsme sportovní variátor na T-max 530. A jak to jede? Mrkněte na video. Skútr má vysoké cestovní plexi a velký kufr, přesto i ve vyšších rychlostech je to stále docela schopné. Odkaz na graf z motorové brzdy a detail produktu najdete přímo na eshopu: http://www.scootland.cz/zbo…/malossi-variator-mhr-t-max-530/ [http://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-mhr-t-max-530/]

ČÍST CELÉ

Laděný vs. Streetový výfuk

Ukázka toho jak dobře fungují streetové výfuky na padesátkových motorech. Zákazníkovi s Gilera Runner 50 jsme vyměnili původní laděný výfuk Lazer na streetový LeoVince. Při stejných otáčkách vzrostl výkon z 5 na 5,8k, což je téměř 20%. Pocitově skútr hodně ožil a získal na síle ve středních otáčkách.

ČÍST CELÉ

úprava SR Max 125 na 210ccm

Zajímavou optimalizaci jsme řešili v minulém týdnu. Zákazník, kterému jsme cca před rokem montovali Multivar si nechal v jiném servisu namontovat Malossi kit 210ccm. Výsledkem byl výkon stejný, jako se 125ccm válcem. Nebylo to na chvíli, ale díky doladění jednotky, variátoru a úpravou nastavení polohy škrtící klapky se brněnskému ladiči Petru Světlíkovi podařilo optimalizovat výkon z 12 na výsledných 15 koní. A to je oproti výkonu sériového skútru 10 koní super výsledek (navýšení o 50%!). Ten ú

ČÍST CELÉ