Tipy na tuning (motor Minarelli vertikální)

Konstrukčně jednoduché motory s vertikálním válcem jsou velmi spolehlivé. Častým problémem je zde nepříjemné skřípání při startování, stačí ale vyměnit volnoběžku s ložiskem a starty budou opět probíhat v tichosti a pohodě. V sériovém provedení najezdí běžně bez větších investic přes 40 tisíc kilometrů. Výkonově motor sice nestačí na horizontální provedení, možnosti úprav jsou ale i zde obrovské.

Je nutné myslet na to, že motor je vzduchem chlazený, proto doporučujeme vyhnout se ostrým závodním válcům, které vyšší teploty příliš dlouho nevydrží. Padesátka se dá slušně popohnat kombinací laděného výfuku a variátoru, maximálka se pak pohybuje kolem 80-85km/h. Při výběru laděného výfuku je ideální sáhnout po střední třídě okolo 4000Kč, závodní, nebo mid-race výfuk není pro tento motor úplně ideální volbou. Při výběru sedmdesátkového válce je vhodné vybrat litinový válec, nebude tolik trpět na přehřívání a navíc, pokud dojde k zadření, jeho oprava bude několikanásobně levnější než oprava nikasilu na závodním válci.

Teč už víte od čeho začít a jak pokračovat, pokud Vás problematika tuningu zajímá, určitě se podívejte na článek tuning 2T v sekci jak na to.

Chlazení
Vzduchem
Druh motoru
2-takt
Pneu přední
130/60-13 (60 P)
Tlak pneu přední
1.7 Bar
Pneu zadní
130/60-13 (60 P)
Tlak pneu zadní
1.9 Bar
Válečky
15x12 - 6.5 gr
Baterie
YB4L-B
Olej motorový
2t
Objem oleje do kluzáku vidlice
u
speed_front
60
load_front
P
pressure_front
1.7
speed_rear
60
load_rear
P
pressure_rear
1.9