Tipy na tuning (motor Minarelli 100)

Dvoutaktní "stovka" od Minarelli je už z výroby konstruován jako nízkootáčkový motor, to s sebou nese jisté výhody i nevýhody. Plusem je velká životnost a kvalita těchto motorů, i v extrémních podmínkách jsou vzduchem chlazené verze schopné najezdit okolo 40 tisíc kilometrů a to bez vážnějších investic.

Pro úpravy jsou ale nízké otáčky překážkou, proto je zde nutné přistupovat jinak než k ostatním skútrům. To co funguje například na 50ccm Minarelli motoru totiž na 100ccm nebude mít prakticky žádný efekt.

První nutná investice je výměna variátoru. Sériový pustí motor na maximálku kolem 85km/h, s Malossi multivar se běžně dostanere na rovince na 90-95km/h.

Dalšího oživení můžete dosáhnout výměnou výfuku. Zde je nejlepším řešením výfuk Giannelli Sprint, nízkootáčkovému motoru dokáže naložit slušnou porci kroutícího momentu a pustít jej i dále v maximálních otáčkách. Je možné, že se vám jeho design nebude úplně zamlouvat a upřednostníte klasický laděný výfuk. V tom případě volte výfuk LeoVince ZX pro střední otáčky. Závodní výfuky jako například Tecnigas SRS na tento motor naprosto nemají význam, do otáček potřebných k tomu, aby výfuk "táhnul" se motor zkrátka vůbec nedostane. Doporučujeme držet se objemu 100ccm. Výměna za větší válec s sebou nenese žádné razantní zvýšení výkonu, spíše lepší průběh a tah do kopce. Určitě doporučujeme zvolit litinový válec, právě kvuli konstrukci motoru jako celku.

Chlazení
Vzduchem
Druh motoru
2-takt
Pneu přední
120/70-12
Pneu zadní
130/90-10
Válečky
15x12 - 9 gr
Baterie
YB4L-B
Olej motorový
2t