Tipy na tuning (motor Piaggio LC)

Velmi spolehlivý kapalinou chlazený italský motor je skvělým služebníkem na dlouhé časy. Důležité je pouze nezapomínat na pravidelnou výměnu řemínku olejové pumpy, doporučený interval je 10,000km. V sériovém provedení najezdí běžně bez větších investic přes 40 tisíc kilometrů.

Tento motor je přímo stvořen pro úpravy. Používá se v i pro ostré závodní skútry Piaggio Zip, kde je naladěný až na 25 koní. Pro běžný provoz ale postačí střízlivější úpravy. Radostí je osadit skútr laděným výfukem, nárust výkonu je více než slušný a maximální rychlost se podle výfuku běžně posouvá o 10, u některých kusů i o 20km/h! Variátor není nejnutnější investicí, jeho výměnou samozřejmě motoru zase o něco pomůžete, ale i sériový funguje velmi dobře, zvláště novější verze s 19mm válečky vynikají jejich dlouhou životností. U Piaggio motorů s válečky 19x15,5 jsou originální variátory na obdobné úrovní jako sportovní co se týče max. rychlosti. Sportovní variátor k tomuto motoru doporučujeme Malossi Multivar, oproti originálu se znatelně projeví na celkovém výkonu, a maximálně projeví na jízdních vlastnostech, kdy bude skútr pružnější a svižnější. Maximální rychlost zústane obdobná (nárust cca o 5km/h) ale odměnou vám bude pružnost při předjíždění a nárůst síly při akceleraci. Investovat tedy dále můžete do nového válce, i u nových modelů s málo najetými kilometry nezapomeňte na výměnu ložiska pístního čepu. To sériové totiž velmi rádo krátce po montáži silnějšího válce odchází a nový válec bere na odpočinek takřka vždy s sebou. Pokud Vás tuning zajímá, určitě se podívejte na článek tuning 2T v sekci jak na to.

Chlazení
Kapalinou
Druh motoru
2-takt
Pneu přední
Pneu zadní
Baterie
YB4L-B
Olej motorový
2t