Tipy na tuning (motor Derbi)

Španělský motor Derbi vyniká slušnou dynamikou, téměř na všech a velmi brzy odchází sériový variátor, který je dělán z nekvalitního materiálu a brzy se vymačká. Dochází pak ke kolísání otáček a slábnutí do kopce. Jednoznačnou nutností je výměna za Malossi Multivar, který dokáže skútru udělit zase o něco lepší dynamiku. Výkonově nakopnout jej můžete i laděným výfukem, nezapomeňte ale přetryskovat, téměr všechny skútry Derbi mají trysku o velikosti kolem 55, pro laděný výfuk je ale nutné osadit jej tryskou o velikosti alespoň 66-70. Pokud tak neučiníte, zadřený válec je téměř 100% jistota. Když se náhodou přihodí, volba by měla padnout na litinový válec od Malossi, poskytne slušnou dynamiku a rozumnou životnost. Při úpravách neriskujte a dávejte pozor na závit na klice a podobné věci, se sháněním originálních dílů to není nejlepší a může se lehce stát, že si na klikovku počkáte třeba i 2 měsíce.
Chlazení
Kapalinou
Druh motoru
2-takt
Pneu přední
120/70-13
Pneu zadní
130/60-13
Válečky
17x12 - 7 gr
Baterie
YB4L-B
Olej motorový
2t