Tipy na tuning (motor Piaggio 125-150 AC)

Dvoutaktní 125ccm Piaggio je už z výroby konstruován jako nízkootáčkový motor. Příliš trvanlivá nejsou ložiska na klikové hřídeli, to je známá slabina těchto motorů.

Pro úpravy jsou nízké otáčky překážkou, proto je zde nutné přistupovat jinak než k ostatním skútrům. To co funguje například na 50ccm Piaggio motoru totiž na 125ccm nebude mít prakticky žádný efekt.

První investice nutná k oživení je výměna variátoru za Malossi Multivar. Zlepší se reakce na plyn a předjíždění pak bude radost.

Dalšího oživení můžete dosáhnout výměnou výfuku. Zde je nejlepším řešením výfuk LeoVince Touring, nízkootáčkovému motoru dokáže naložit slušnou porci kroutícího momentu a pustít jej i dále v maximálních otáčkách. Je možné, že se vám jeho design nebude úplně zamlouvat a upřednostníte klasický laděný výfuk. V tom případě volte výfuk LeoVince ZX pro střední otáčky. Závodní výfuky na tento motor naprosto nemají význam, do otáček potřebných k tomu, aby výfuk "táhnul" se motor zkrátka vůbec nedostane.

Jestli je Vám 125 kubíků málo, dopřejte si 170ccm! Odměnou Vám bude razantnější odezva na plyn a samozřejmě mnohem lepší tah do kopce i maximální rychlost.

Chlazení
Kapalinou
Druh motoru
4-takt
Pneu přední
120/70-15 (56 P)
Tlak pneu přední
2.0 Bar
Pneu zadní
130/80-15 (63 P)
Tlak pneu zadní
2.3 Bar
Válečky
19x17 - 7 gr
Baterie
YTX12-BS
Olej motorový
5w40
Vůle sacího ventilu
0.1 mm
Vůle výfukového ventilu
0.15 mm
Olej převodový
75W90
Objem převodového oleje
0.25 l
Olej do kluzáku vidlice
7.5W
Objem oleje do kluzáku vidlice
135 ml / 135 ml
Variator (utahovací)
83.0
spojka_nm
60.0
Hlava válce - 1. stupeň
14-15 Nm (M8)
hlava_nm_2
28-30 Nm (M8)
hlava_nm_3
11-13 Nm (M6)
vin
přihrádka před koleny
stitek
pod sedlem u nosiče
Interval výměny rozvodů
40000.0 km
Interval seřízení ventilů
20000.0 km
speed_front
56
load_front
P
pressure_front
2.0
speed_rear
63
load_rear
P
pressure_rear
2.3