Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website


Tipy na tuning (motor Piaggio 125-180 LC)

Velký bratr malých dvoutaktů. Ano, tento motor umí velké věci ale také si za ně umí říct o nemalé náklady. Základním problémem těchto motorů je slabý spodek motoru, výměna ložisek na klikové hřídeli vás pravděpodobně nemine. Při zatáhnutí za plyn ale na neduhy rychle zapomenete.

Rady rozdělíme do dvou částí:

Pro 125ccm: Slabší verze motoru je dobrým a spolehlivým služebníkem a dá se udržet poměrně nízko se spotřebou. Výkon nemusí vždycky stačit, doporučujeme proto osadit skútr variátorem Malossi Multivar společně se spojkovými pružinkami - doporučujeme červené. Logickou úpravou by se mohla zdát výměna výfuku, ta má ale význam až u 180ccm válce, proto, pokud máte 125ccm a chcete to tak nechat, laděný výfuk nekupujte. Jestli jste se ale rozhodli jít do toho a "překopat" motor na 180, laděný výfuk bude nutnost, která nejen pozvedne vzhled, ale také přihodí nějakého koníka navíc.

Pro 180ccm: U tohoto objemu můžete naopak s výfukem začít. Pro litinový válec zvolte LeoVince ZX, pro Nikasil od Malossi můžete použít i závodní Tecnigas SRS a pro ty co to myslí opravdu vážně a chtějí dostat ze skútru maximum je jediná možná volba Malossi MHR, konstruovaný přímo pro válec od Malossi. Při výměně válce doporučujeme preventivně vyměnit ložiska na klice. Výměna variátoru posune maximální rychlost o něco málo výše a především umožní nastavit skútr na brutální akceleraci. K tomu budete potřebovat také spojkové pružinky (červené ze sady), případně spojku Delta Clutch. K Malossi válci je také dobré osadit skútr 28mm karburátorem. Jízda je pak nářez, zvyknout si budete muset na zvedání předního kola při rozjezdech, ale také na časté návštěvy čerpací stanice. A jestli máte takto naloženo, určitě osačte skútr převodem od Malossi, ať se ručička vašeho tachometru může podívat, jak vypadá číslo 160 :-)

Chlazení
Kapalinou
Druh motoru
2-takt
Pneu přední
120/70-12
Pneu zadní
130/70-12
Válečky
20x17 - 12 gr
Válečky (180 ccm)
20x17 - 15 gr
Baterie
YB10L-B2
Olej motorový
2t
Olej převodový
nevim
Objem převodového oleje
nevim l
Olej do kluzáku vidlice
nevim
Objem oleje do kluzáku vidlice
nevim
Variator (utahovací)
nevim
spojka_nm
nevim
Spojkový Zvon (utah)
nevim
Hlava válce - 1. stupeň
nevim
hlava_nm_2
nevim
hlava_nm_3
nevim
hlava_nm_4
nevim
vin
nevim
stitek
nevim
Interval výměny rozvodů
nevim km
Interval seřízení ventilů
nevim km