Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website


Tipy na tuning (motor Piaggio 125-150 AC)

Dvoutaktní 125ccm Piaggio je už z výroby konstruován jako nízkootáčkový motor. Příliš trvanlivá nejsou ložiska na klikové hřídeli, to je známá slabina těchto motorů.

Pro úpravy jsou nízké otáčky překážkou, proto je zde nutné přistupovat jinak než k ostatním skútrům. To co funguje například na 50ccm Piaggio motoru totiž na 125ccm nebude mít prakticky žádný efekt.

První investice nutná k oživení je výměna variátoru za Malossi Multivar. Zlepší se reakce na plyn a předjíždění pak bude radost.

Dalšího oživení můžete dosáhnout výměnou výfuku. Zde je nejlepším řešením výfuk LeoVince Touring, nízkootáčkovému motoru dokáže naložit slušnou porci kroutícího momentu a pustít jej i dále v maximálních otáčkách. Je možné, že se vám jeho design nebude úplně zamlouvat a upřednostníte klasický laděný výfuk. V tom případě volte výfuk LeoVince ZX pro střední otáčky. Závodní výfuky na tento motor naprosto nemají význam, do otáček potřebných k tomu, aby výfuk "táhnul" se motor zkrátka vůbec nedostane.

Jestli je Vám 125 kubíků málo, dopřejte si 170ccm! Odměnou Vám bude razantnější odezva na plyn a samozřejmě mnohem lepší tah do kopce i maximální rychlost.

Chlazení
Kapalinou
Druh motoru
4-takt
Pneu přední
120/70-14
Pneu zadní
140/60-14
Válečky
19x17 - 7 gr
Baterie
YB9-B
Olej motorový
5w40
Objem motorového oleje
nevim l
Interval výměny oleje
nevim km
Vůle sacího ventilu
nevim mm
Vůle výfukového ventilu
nevim mm
Olej převodový
nevim
Objem převodového oleje
nevim l
Olej do kluzáku vidlice
nevim
Objem oleje do kluzáku vidlice
nevim
Variator (utahovací)
nevim
spojka_nm
nevim
Spojkový Zvon (utah)
nevim
Hlava válce - 1. stupeň
nevim
hlava_nm_2
nevim
hlava_nm_3
nevim
hlava_nm_4
nevim
vin
pod sedlem u nádrže
stitek
pod sedlem u nádrže
Interval výměny rozvodů
nevim km
Interval seřízení ventilů
nevim km
oil_amount
nevim