Tipy na tuning (motor Peugeot)

Dvoutaktní motor od Peugeotu je už z výroby konstruován jako nízkootáčkový, to s sebou nese jisté výhody i nevýhody. Plusem je velká životnost a kvalita těchto motorů, i v extrémních podmínkách jsou i vzduchem chlazené verze schopné najezdit okolo 40 tisíc kilometrů a to bez vážnějších investic.

Pro úpravy jsou ale nízké otáčky překážkou, proto i k úpravám Peugeotu je nutné přistupovat jinak než k ostatním skútrům. To co funguje například na Minarelli motoru totiž na Peugeotu nebude mít prakticky žádný efekt.

První nutná investice je výměna variátoru. Jestli je skútr koupený v ČR, pravděpodobně bude variátor již vyměněný za Malossi Multivar. Poznáte jej podle bílé kontrastní pružiny, nebo samotný variátor má na sobě ze strany válečků vyraženého výrobce Malossi. Pokud jste variátor Malossi ve svém Peugeotu neobjevili, nečekejte a pořičte ho, sériový je opravdu katastrofální a pro další úpravy naprosto nevhodný.

Dalšího oživení můžete dosáhnout výměnou výfuku. Zde je, ač na to nevypadá, nejlepším řešením výfuk Giannelli Smile, nízkootáčkovému motoru dokáže naložit slušnou porci kroutícího momentu a pustít jej i dále v maximálních otáčkách. Je možné, že se vám jeho design nebude úplně zamlouvat a upřednostníte klasický laděný výfuk. V tom případě volte levnější výfuky pro střední otáčky. Osvědčil se LeoVince TT, či Leo Vince ZX. Dražší, nebo závodní výfuky na Peugeot naprosto nemají význam, především z důvodu blokace maximálních otáček motoru.

Při výběru válce vsačte na litinu, poskytne lepší kroutící moment a slušný zátah ve středních otáčkách, což je přesně to ideální, co tento motor potřebuje. Karburátor nebude třeba měnit, pokud se přece jen rozhodnete pro výměnu, zvolte 17,5mm DellOrto, naladit jej budete muset na otevřený filtr, protože do sériového airboxu se po montáži redukční příruby již nevejde.

Chlazení
Vzduchem
Druh motoru
2-takt
Pneu přední
80/80-16
Pneu zadní
100/70-16
Válečky
16x13 - 9 gr
Baterie
YB4L-B
Olej motorový
2t