Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website


Tipy na tuning (motor Peugeot 100)

Dvoutaktní "stovka" od Peugeotu je už z výroby konstruován jako nízkootáčkový motor, to s sebou nese jisté výhody i nevýhody. Plusem je velká životnost a kvalita těchto motorů, i v extrémních podmínkách jsou vzduchem chlazené motory schopné najezdit okolo 40 tisíc kilometrů a to bez vážnějších investic.

Pro úpravy jsou ale nízké otáčky překážkou, proto je zde nutné přistupovat jinak než k ostatním skútrům. To co funguje například na 50ccm Minarelli motoru totiž na 100ccm nebude mít prakticky žádný efekt.

První nutná investice je výměna variátoru. Sériový pustí motor na maximálku kolem 85km/h, s Malossi multivar se běžně dostanere na rovince na 90-95km/h. Vyrábí se dvě rozdílné verze, pro modely s katalyzátorem a bez katalyzátoru. Mají rozdílné rozměry, tak vybertě správně. Dalšího oživení můžete dosáhnout výměnou výfuku. Zde je nejlepším řešením výfuk LeoVince Touring, nízkootáčkovému motoru dokáže naložit slušnou porci kroutícího momentu a pustít jej i dále v maximálních otáčkách. Je možné, že se vám jeho design nebude úplně zamlouvat a upřednostníte klasický laděný výfuk. V tom případě volte výfuk Tecnigas Next-R pro střední otáčky. Závodní výfuky na tento motor naprosto nemají význam, do otáček potřebných k tomu, aby výfuk "táhnul" se motor zkrátka vůbec nedostane.

Doporučujeme držet se objemu 100ccm. Výměna za větší válec s sebou nenese žádné razantní zvýšení výkonu, spíše lepší průběh a tah do kopce. Určitě doporučujeme zvolit litinový válec, právě kvuli konstrukci motoru jako celku.

Chlazení
Vzduchem
Druh motoru
2-takt
Pneu přední
120/70-12
Pneu zadní
130/70-12
Válečky
18x14 - 13 gr
Baterie
YTX5L-BS
Olej motorový
2t
Olej převodový
80W90
Objem převodového oleje
0.12 l
Olej do kluzáku vidlice
nevim
Objem oleje do kluzáku vidlice
nevim
Variator (utahovací)
nevim
spojka_nm
nevim
Spojkový Zvon (utah)
nevim
Hlava válce - 1. stupeň
nevim
hlava_nm_2
nevim
hlava_nm_3
nevim
hlava_nm_4
nevim
vin
nevim
stitek
nevim
Interval výměny rozvodů
nevim km
Interval seřízení ventilů
nevim km