Tipy na tuning (motor Peugeot 100)
Pro úpravy jsou ale nízké otáčky překážkou, proto je zde nutné přistupovat jinak než k ostatním skútrům. To co funguje například na 50ccm Minarelli motoru totiž na 100ccm nebude mít prakticky žádný efekt.
První nutná investice je výměna variátoru. Sériový pustí motor na maximálku kolem 85km/h, s Malossi multivar se běžně dostanere na rovince na 90-95km/h. Vyrábí se dvě rozdílné verze, pro modely s katalyzátorem a bez katalyzátoru. Mají rozdílné rozměry, tak vybertě správně. Dalšího oživení můžete dosáhnout výměnou výfuku. Zde je nejlepším řešením výfuk LeoVince Touring, nízkootáčkovému motoru dokáže naložit slušnou porci kroutícího momentu a pustít jej i dále v maximálních otáčkách. Je možné, že se vám jeho design nebude úplně zamlouvat a upřednostníte klasický laděný výfuk. V tom případě volte výfuk Tecnigas Next-R pro střední otáčky. Závodní výfuky na tento motor naprosto nemají význam, do otáček potřebných k tomu, aby výfuk "táhnul" se motor zkrátka vůbec nedostane.
Doporučujeme držet se objemu 100ccm. Výměna za větší válec s sebou nenese žádné razantní zvýšení výkonu, spíše lepší průběh a tah do kopce. Určitě doporučujeme zvolit litinový válec, právě kvuli konstrukci motoru jako celku.