Tipy na tuning (motor Piaggio 125-180 LC)
Rady rozdělíme do dvou částí:
Pro 125ccm: Slabší verze motoru je dobrým a spolehlivým služebníkem a dá se udržet poměrně nízko se spotřebou. Výkon nemusí vždycky stačit, doporučujeme proto osadit skútr variátorem Malossi Multivar společně se spojkovými pružinkami - doporučujeme červené. Logickou úpravou by se mohla zdát výměna výfuku, ta má ale význam až u 180ccm válce, proto, pokud máte 125ccm a chcete to tak nechat, laděný výfuk nekupujte. Jestli jste se ale rozhodli jít do toho a "překopat" motor na 180, laděný výfuk bude nutnost, která nejen pozvedne vzhled, ale také přihodí nějakého koníka navíc.
Pro 180ccm: U tohoto objemu můžete naopak s výfukem začít. Pro litinový válec zvolte LeoVince ZX, pro Nikasil od Malossi můžete použít i závodní Tecnigas SRS a pro ty co to myslí opravdu vážně a chtějí dostat ze skútru maximum je jediná možná volba Malossi MHR, konstruovaný přímo pro válec od Malossi. Při výměně válce doporučujeme preventivně vyměnit ložiska na klice. Výměna variátoru posune maximální rychlost o něco málo výše a především umožní nastavit skútr na brutální akceleraci. K tomu budete potřebovat také spojkové pružinky (červené ze sady), případně spojku Delta Clutch. K Malossi válci je také dobré osadit skútr 28mm karburátorem. Jízda je pak nářez, zvyknout si budete muset na zvedání předního kola při rozjezdech, ale také na časté návštěvy čerpací stanice. A jestli máte takto naloženo, určitě osačte skútr převodem od Malossi, ať se ručička vašeho tachometru může podívat, jak vypadá číslo 160 :-)