Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website


Náhradní díly na číny

Náhradní díly na číny

Často u nás poptáváte náhradní díly na čínské skútry. Tento článek osvětluje, jak je to s hledáním vhodných dílů a co za úskalí čeká jak na prodejce tak na zákazníka. Řekneme si jak se dobrat ke správnému výsledku a také co za zádrhele může po cestě nastat. Začněme s tím jak na to, aby vše šlo hladce. Podobnost - pokus - omyl Pokud sháníte díl na čínský skútr, vymontujte jej a porovnávejte s díly z nabídky na eshopu podle fotky. Většinou máme u dílů v popisku dodatečné upřesnění rozměrů, neb

ČÍST CELÉ
Xmax 2021 montáž Multivaru

Xmax 2021 montáž Multivaru

Provedli jsme montáž sportovního variátoru na Yamaha Xmax 125, rok výroby 2021. Rozdíl je velmi znatelný ve vyšších rychlostech, při 90km/h je nárust na zadním kole oproti sérii o celé 3 koně. Xmaxy mají specifikum v tom, že když provedete test na brzdě, při kterém stojí přední kolo a zadní se točí, rozsvítí se kontrolka EFI, která ale sama od sebe neznasne. Po měření výkonu je tedy nutné provést i načtení a smazání chyb přes diagnostiku.

ČÍST CELÉ
Víčko od kofoly

Víčko od kofoly

Když ji miluješ není co řešit. Víčko od kofoly a O-kroužek v hlavní roli zakrytí ložiska na Piaggio 125-200. Dobré řešení když nemáte po ruce originál zapouzdřené a potřebujete jezdit. Naštěstí, ložisko máme s dostupností 3-5 dnů nebo skladem, takže můžete v pohodě víčka nechat na svých kofolách, ať neutečou bublinky.

ČÍST CELÉ
Satelis 125 - nízký výkon

Satelis 125 - nízký výkon

Na servis nám přijel Peugeot Satelis 125 s tím, že na studeno skútr ještě alespoň nějak jede, ale po zahřátí je to uplná bída. Měření výkonu to potvrdilo. Nedávno byl v jednom brněnském servisu, kde naznali, že je to škrtící klapkou, kterou vyčistili. Hned ze startu nám bylo divné, že plyn jde ztuha, jako když je roztřepené lanko. Překvapení čekalo na držáku lanka, který byl na klapku našroubovaný naopak, takže se lanko křižilo. Poté jsme pokračovali dále v pátrání po nízkém výkonu a došli jsm

ČÍST CELÉ
Kliková hřídel Peugeot Satelis

Kliková hřídel Peugeot Satelis

Nesetkáváme se s tím často, ale může se stát - takto dopadla kliková hřídel u skútru Peugeot Satelis 125ccm. Zákazník měl podezření na roztržený řemen, po otevření variátoru však bylo hned jasno...

ČÍST CELÉ
Výměna zrcátka Honda Forza

Výměna zrcátka Honda Forza

Nutné demontovat: - plast před koleny u spínačky - plast kolem tachometru - levou bočnici - plexi - kryt masky - jeden plast pod plasty vepředu ... a pak sundáte zrcátko :) Montáž je opakem demontáže. Suma sumárum akce na cca 2 hodiny pečlivé práce, pokud nechcete ulomit žádnou úchytku.

ČÍST CELÉ
Nefunkční olejové čerpadlo

Nefunkční olejové čerpadlo

Z rubriky ne vždy se daří. Jsou problémy které si zaviníme sami a pak ty druhé, se kterými se ale zadrbeme úplně stejně, ne-li více. Přijel nám skútr Aprilia (motor Piaggio) na výměnu olejového čerpadla. Objednali jsme nové druhovýrobní čerpadlo. Samozřejmě před montáži jsme jej otestovali, čerpadlo dávalo krásně, vše růžové. Předáme skútr zákazníkovi a ten ho cestou domů zadřel. Čerpadlo totiž asi 5km po montáži dávat přestalo - byl to šmejd. Samozřejmě se zadřel válec. Takže teď znovu, tentokr

ČÍST CELÉ
Skútr ztratil výkon

Skútr ztratil výkon

Máme tu jednu perličku opět z našeho servisu. Zákazník k nám dorazil s tím že skútr nemá výkon. Na grafu je názorně vidět, jak se na výkonu projevují takové banální chyby jako je přelitý motorový olej a podfouklé pneumatiky. - Červený graf znázorňuje výkon skútru ve stavu v jakém přijel, tedy s 5,3 kW. - Modrý graf jsme naměřili poté, co jsme zjistili že je nízký tlak v pneumatikách. (+1,5 kW) - Zelený graf se nám vykreslil poté, co jsme ze skútru vysáli přebytečný olej, konkrétně 0,5l. (+1,2 kW

ČÍST CELÉ
Utržený píst Malossi

Utržený píst Malossi

Tak dlouho se jezdí s plným plynem pro vodu až se píst utrhne... To vše po 50 tis. km ostré jízdy... Čest válci Malossi a jeho památce!

ČÍST CELÉ
Čína na LPG

Čína na LPG

Jedna specialitka, která se objevila v našem servisu. Čínský 50ccm 4T skútr na LPG. POZOR! Nejedná se o žádný domoš-tuning zásah kutila, ale o originální fabrickou zástavbu. Opět jsme se přesvědčili o tom, že Čína je země neomezených možností.

ČÍST CELÉ
Diagnostika dobíjení 12V

Diagnostika dobíjení 12V

V tomto videu se dozvíte jak diagnostikovat závadu v dobíjení na skútrech s 3-fázovým regulátorem.

ČÍST CELÉ
Honda Forza 125 - Multivar

Honda Forza 125 - Multivar

Honda Forza a montáž Multivaru na sériový 125ccm skútr. Nárust je z 11 na téměr 14 koní. Zajímavé je minimální navýšení otáček, cca jen o 500 ot/min v celém spektru zrychlení. Oproti doporučenému nastavení, kdy Malossi udává válečky 10gr a bílou pružinu jsme museli dolaďovat a skončili jsme na 8,5gr a žluté pružině (která je psaná pro 150ccm). S bílou pružinou byl propad otáček okolo 60km/h. Na jiných Forzách to s doporučeným nastavením fungovalo perfektně. Odborná montáž na brzdě je lepší i u p

ČÍST CELÉ
Speedfight osa kola po nehodě

Speedfight osa kola po nehodě

Peugeot Speedfight po nehodě. Osa o průměru 17mm by měla být pochopitelně rovná. Jízda byla asi trochu adrenalinová záležitost

ČÍST CELÉ
Rozměr řemene

Rozměr řemene

To štěstí když vytáhnete z číny roztrhaný řemen a on na něm je rozměr! Je to proto, že u čínských 125ccm skútrů jsou 3 možné rozměry. Ovšem i číslo z řemene je jen poloviční výhra, protože se stává, že se mnohdy neshoduje s reálným rozměrem který řemen má. Ale alespoň je od čeho se odpíchnout. Pokud jdete do variátoru a řemen máte ještě vcelku, poznačte si jeho délku a šířku, bude se vám v budoucnu velmi hodit!

ČÍST CELÉ
Pravidelná výměna vodítek

Pravidelná výměna vodítek

Nevyměnit včas vodítka za 200,-Kč = zničit variátor za 5600,-Kč. V tomto případě bylo otlačení vodítka tak hluboké, že se přítlačný talířek dostal do kontaktu s tělem variátoru a vylomil hliníkovou část. Pravidelnou údržbou můžete předejít spoustě nepříjemných problémů.

ČÍST CELÉ
Aprilia SR Motard 200ccm

Aprilia SR Motard 200ccm

Osadili jsme Aprilia SR Motard 125 sportovním variátorem Malossi Multivar a sériovým válcem Piaggio 200ccm, který se dodával pro skútry Liberty. Výsledek je nárust ze 7 na 10 koní na zadním kole a velmi znatelné zlepšení dynamiky. Dobrá ukázka jak za rozumné peníze zvýšit výkon i u slabších vzduchem chlazených Piaggio skútrů. Použité produkty: https://www.scootland.cz/zbozi/piaggio-valec-200ccm-originalni/ https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-multivar-piaggio-125-150-1/ Měření bylo

ČÍST CELÉ
PCX: variátor Polini vs Malossi

PCX: variátor Polini vs Malossi

Podrobili jsme srovnávacímu testu sportovní variátory Polini Maxi Hi-speed [http://www.scootland.cz/zbozi/P.23780/] a Malossi Multivar [http://www.scootland.cz/zbozi/5115552/]. Test byl provedený na Hondě PCX 2017, najeto 7600km. Výsledek se dá použít na všech současných PCX, protože používají shodné motory a to včetně modelového roku 2018, který má jen drobné modifikace, variátor je shodný. Při testu jsme použili standardně dodávané válečky, aby hodnocení bylo objektivní. Oba variátory jsou d

ČÍST CELÉ
PCX 2018: Vysoké plexi

PCX 2018: Vysoké plexi

Nově máme v nabídce také plexi pro Hondu PCX 2018 od výrobce Fabbri, objednat jej můžete přímo na eshopu: https://www.scootland.cz/zbozi/fabbri-plexi-vysoke-pcx-od-2018/ [http://localhost:8080/content/images/wordpress/2018/09/fabbri-plexi-vysoke-pcx-od-2018.jpeg] Scootland [http://www.scootland.cz/] – skútry [http://www.scootland.cz/skutry/], scooter tuning [http://www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/], náhradní díly [http://www.scootland.cz/eshop/], servis [http://www.scootland.cz/servis

ČÍST CELÉ
Jet Force compressor hadička

Jet Force compressor hadička

Tohle byl trochu oříšek. Jet Force 125 compressor, 1. majitel, najeto 7tis km. Pán přijel se závadou že skútr nestartuje. Zjstili jsme že sotva jde otočit motorem. Po vyndání svíčky vyletěl ven benzín. Plný válec a výfuk benzínu – vyčištili jsme a řešili co dále. S novou svíčkou 3x otočilo motorem a stejná situace. Jdeme dále a hledáme odkud se benzín bere, mrkneme klapka – plná benzínu, to samé sání, kompresor, intercooler. Vše sundat, pročistit Na přírubě za klapkou je hadička která vede do

ČÍST CELÉ
čínská elektro PCX

čínská elektro PCX

Číňanům se asi nechtělo čekat na eletrické PCX od Hondy tak to vyřešili po svém. Spatřena v Brně.

ČÍST CELÉ
Honda Forza 125 tuning

Honda Forza 125 tuning

Honda Forza 125 – Malossi Multivar a výfuk Akrapovič. Byli jsme příjemně překvapení výkonem 14k po úpravě, který běžně mají 200ccm motory Piaggio. Na ten objem a váhu jede skútr opravdu výborně! Níže video z jízdy. Namontovali jsme tyto díly: https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-multivar-honda-od-2013/ https://www.scootland.cz/zbozi/akrapovic-vyfuk-akrapovic-racing-line-forza-125-do-2016/

ČÍST CELÉ
Gilera Ice 172ccm Malossi

Gilera Ice 172ccm Malossi

Sobotní odpoledne ve Scootlandu. Skútr je přestavba Gilery Ice 50ccm na 172ccm Malossi. K vidění v Rožnově na srazu 1-3.2018, pokud to ti ocasové mezitím nerozstřelí.

ČÍST CELÉ
Čerpadlo Jet Force 125

Čerpadlo Jet Force 125

Hurá! Podařilo se nám vyřešit náhradu čerpadla na JetForce 125. Přestalo se vyrábět a když ještě bylo stálo 17tis Kč. Už pár JetForců kvůli tomuhle skončilo na ND. Kapsle čerpadla je shodná i pro Peugeot Satelis. Náhrada z Piaggio za příznivou cenu pasuje dokonale, jediná změna je upevnění protože je o chlup větší na průměru. Dá se použít škrkpáska. Palivová pumpa Piaggio / PeugeotStandardní palivová pumpa od výrobce RMS. Kvalitativně srovnatelná s originálem. Pasuje na Piaggio Beverly 500ccm

ČÍST CELÉ
čína 160ccm ojnice KO

čína 160ccm ojnice KO

Ne vždy se daří. Naladili jsme čínu ze 125 na 160ccm. Ojnice touhu po vyšším výkonu nesdílela Při úpravě je třeba si uvědomit, že tohle se stát může a to nejen u číny. Nicméně, vzhledem k tomu, že to bylo poměrně krátce po úpravě tak v rámci dobrých vztahů, aby na nás pán nezanevřel jsme mu zajistili nový motor. A pro nás je to poučení a 160ccm přestavbu na číně už dělat nebudeme..

ČÍST CELÉ
Úprava Runner 125ccm na 219ccm

Úprava Runner 125ccm na 219ccm

125ccm Piaggio a úprava na 219ccm. V prvním kroku jsme vyměnili standardní variátor a laděný výfuk. Ve 100km/h byl nárust téměř 100% výkonu (5koní vs. 9 koní). Majitel chtěl jít po nějaké době dál, takže šel na řadu válec Malossi 218ccm. U takovéto kombinace už velmi záleží na správném nastavení. Nyní jsme ve 100km/h na krásných 18koní místo původních 5 koní. Jede to jak šlak! Zde je seznam použitých dílů: http://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-multivar-piaggio-125-150-1/ http://www.s

ČÍST CELÉ
Suzuki AN 125 LPG

Suzuki AN 125 LPG

Skútr na LPG, paráda! Luděk nám poslal jak má upravený svůj Suzuki AN 125. Několikrát jsme si už hráli s představou předělávky a je super že to někdo dotáhl do pojízdného stavu. Pod sedlem bomba z karavanu na 12L, spotřeba 3,7l LPG/100km. Pokud byste náhodou někdo měl volný ráfek na AN 125, tak by byl jeden potřeba na další pokusy.

ČÍST CELÉ
Multivar - Kymco Agility 125

Multivar - Kymco Agility 125

Malossi Multivar nás znovu přesvědčuje o svých kvalitách. Tentokrát na skútru Kymco Agility City 125. V 90km/h je na zadním kole 6,5koní oproti 4koním se sériovým variátorem. Variátor Multivar KymcoVariátor Malossi s kontrastní pružinou. Díky upraveným křivkám stoupání válečků zlepšuje průběh akcelerace a zvýší maximální rychlost, velmi razantně se také změní odezva na plyn. Tato úprava navíc nemá vliv na životnost ostatních komponentů, výsledek je tedy pouze kladný a to zaručené zvýšení výkon…

ČÍST CELÉ
Startér Daelim NS125

Startér Daelim NS125

Zákazník dojel s vadným startérem na Daelim NS125. Cena originálního dílu nám vyrazila dech – jsou 2 varianty – levnější 4800,- a dražší 7300,-Kč. S tím jsme se nechtěli smířit, tak jsme prolézali sklad a hledali vhodnou alternativu. Nakonec se podařilo napasovat použitý startér z GY6 125 (700,-Kč), ke kterému jsme vyrobili držák na míru a jede se dál.

ČÍST CELÉ
Honda SH 150 Offroad

Honda SH 150 Offroad

Ani v zimě nezahálíme a chystáme svoje projekty na sezónu. Tohle je první testování terénní úpravy expediční Hondy SH150 – funguje na jedničku! Namontované terénní pneumatiky samozřejmě nejsou určené pro provoz na pozemních komunikacích.

ČÍST CELÉ
Honda PCX se střechou

Honda PCX se střechou

Zajímavá vychytávka pro Hondu PCX lze sehnat v Japonsku. Více fotek a informací zde: http://www.scs-tokyo.co.jp/honda/pcx_125.html

ČÍST CELÉ
Redukce pro regulátor na Majesty 125

Redukce pro regulátor na Majesty 125

Nyní můžete vyřešit problém s odcházejícím regulátorem na Majesty 125-150 jednou provždy. Stačí použít novější 5-pinový typ regulátoru, přepojit konektory a máte vyřešeno. Nabídku regulátorů najdete zde: https://www.scootland.cz/skutr-yamaha-majesty-125-150-1/nahradni-dily/elektro/ Následující obrázek ilustruje správné připojení:

ČÍST CELÉ
úprava SR Max 125 na 210ccm

úprava SR Max 125 na 210ccm

Zajímavou optimalizaci jsme řešili v minulém týdnu. Zákazník, kterému jsme cca před rokem montovali Multivar si nechal v jiném servisu namontovat Malossi kit 210ccm. Výsledkem byl výkon stejný, jako se 125ccm válcem. Nebylo to na chvíli, ale díky doladění jednotky, variátoru a úpravou nastavení polohy škrtící klapky se brněnskému ladiči Petru Světlíkovi podařilo optimalizovat výkon z 12 na výsledných 15 koní. A to je oproti výkonu sériového skútru 10 koní super výsledek (navýšení o 50%!). Ten ú

ČÍST CELÉ
Balkán na T-maxu 2012

Balkán na T-maxu 2012

Letos v létě jsem si chtěl udělat delší výlet na skútru a když mi kamarádka řekla, že je v rámci evropského projektu v Černé Hoře a má pak týden čas na cestování po Balkáně, bylo rozhodnuto. Pro cestu připadala v úvahu buď silniční motorka Suzuki, nebo skútr Yamaha T-max, tedy pro mě srdcem skútraře prakticky nebylo co řešit. 🙂 Na skútru jsme před cestou ve Scootlandu vyměnili zadní pneu, zkontrolovali řemen, dostal nový variátor Malossi a mohlo se vyrazit. Co se týče převozu zavazadel pro dv

ČÍST CELÉ
Chlazení
Kapalinou
Druh motoru
elektro
Pneu přední
2.15-10
Pneu zadní
2.15-10