Tipy na tuning (motor Piaggio AC)

Velmi spolehlivé motory Piaggio jsou oblíbené pro svoji jednoduchost a spolehlivost. Důležité je nezapomínat na pravidelnou výměnu řemínku olejové pumpy, doporučený interval je 10,000km. V sériovém provedení najezdí běžně bez větších investic přes 40 tisíc kilometrů.Výkonově má motor rozhodně na víc, možnosti úprav jsou zde obrovské. Je nutné myslet na to, že motor je vzduchem chlazený, proto doporučujeme vyhnout se ostrým závodním válcům, které vyšší teploty příliš dlouho nevydrží. Padesátka se dá slušně popohnat laděným výfukem. Jako ideální se jeví laděné výfuky pro střední otáčky, například LeoVince ZX, ale i levnější varianty přinesou slušné zvýšení výkonu. Měnit variátor většinou není třeba, pokud je sériový v dobrém stavu.. U Piaggio motorů s válečky 19x15,5 jsou originální variátory na obdobné úrovní jako sportovní co se týče max. rychlosti. Sportovní variátor k tomuto motoru doporučujeme Malossi Multivar, oproti originálu se znatelně projeví na celkovém výkonu, a maximálně projeví na jízdních vlastnostech, kdy bude skútr pružnější a svižnější. Maximální rychlost zústane obdobná ale odměnou vám bude pružnost při předjíždění a nárůst síly při akceleraci.

Při výběru sedmdesátkového válce je vhodné vybrat litinový válec, nebude tolik trpět na přehřívání a navíc, pokud dojde k zadření, jeho oprava bude několikanásobně levnější než oprava nikasilu na závodním válci. Nezbytná je při osazení novým válcem i u prakticky nových motorů výměna ložiska pístního čepu. To sériové totiž velmi rádo krátce po montáži silnějšího válce odchází a nový válec bere na odpočinek takřka vždy s sebou.

Teč už víte od čeho začít a jak pokračovat, pokud Vás problematika tuningu zajímá, určitě se podívejte na článek tuning 2T v sekci jak na to.

Chlazení
Vzduchem
Druh motoru
2-takt
Pneu přední
110/70-11
Pneu zadní
120/70-10
Válečky
19x15.5 - 5.3 gr
Baterie
YB4L-B
Olej motorový
2t